خبرهای داغ:
دومین دوره تسهیل گری همگام با کشاورز در استان سمنان به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۸۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، دومین دوره تسهیل گری با حضور 60 نفر از بسیجیان به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان سمنان در مجتمع فرهنگی آموزشی شهیدکلاهدوز شهمیرزاد آغاز شد.

سیدعلی شاهورانی، رئیس بسیج مهندسین کشاورزی استان سمنان در آیین افتتاحییه اظهار داشت: مهمترین محور اقتصاد مقاومتی بحث امنیت غذایی است و انیت غذای در گرو افزایش تولید پایدار محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به جایگاه مهم و اساسی کشاورزی در اقتصاد کشور افزود: فرصت های بارزش بخش کشاورزی تنوع آب و هوایی با قابلیت تولید در چهار فصل منابع طبیعی فراوان و وسیع موقعیت جغرافیایی متناسب است.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: بسیج شبکه ای وسیع و گسترده با ضریب مقبولیت بسیار بالا در میان اقشار مختلف مردم است و ویژگی هایی همچون تعهد، وجدان کاری بالا همراه با روحیه جهادی و توان تخصصی و جوانی از شاخصه های بسیجیان است.

شاهورانی در ادامه با اشاره به طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: این طرح در استان سمنان با هدف تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح به شکل پایدار، افزایش راندمان آبیاری و کارآیی آب، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، تعیین الگوی کشت منطقه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آموزش بهره برداران نقشه راه طرح بسیج همگام با کشاورز است، خاطرنشان کرد: ارتقای دانش فنی، توانمندسازی تولیدکنندگان، استفاده از تجارت تولیدکنندگان نمونه و برتر در هر منطقه از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ارائه مناسبت ترین الگو به منظور افزایش پایدار محصولات کشاورزی و توسعه روستایی و کانون های تولید و تمرکز بر تولید کنندگان خُرد و محروم جامعه در کنار استفاده از تجربیات تولیدکنندگان برتر ازهدف گذاری انجام شده در طرح بسیج همگام با کشاورز است.

شاهورانی در پایان تشکیل هسته های علمی در پایگاه های روستایی را مهمترین ساختار تولید عنوان کرد.

شایان ذکر است: دوره آموزشی تسهیل گران استان سمنان از امروز به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها