حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

کتاب در کشور ما مظلوم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه کتاب در کشور ما مظلوم است.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۷۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار حسین نوش‌آبادی معاون امور پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گشایش نمایشگاه بزرگ کتاب در چهارمحال و بختیاری، راه‌اندازی این نمایشگاه را اقدام مهم و ارزشمند فرهنگی برای استان دانست.

وی، خاطرنشان‌کرد: ضرورت و اهمیت مسئله‌ی کتاب بر کسی پوشیده نیست؛ بر همین اساس فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های پرجاذبه و پررنگ برای اینکه جامعه بتواند با کتاب مرتبط شود و به راحتی کتاب در اختیار او قرار گیرد، از ضرورت‌ها و کارهای اساسی است که باید به شکل جدی دنبال شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: نطام ما نظام جمهوری اسلامی است و نظامی که مبتنی بر اسلام است همه چیز او از کتاب نشئت می‌گیرد؛ بنابراین انتظار است در جامعه اسلامی یک ارتباط تنگاتنگ بین مردم و کتاب وجود داشته باشد و هیچ گونه فاصله‌ای بین مردم و کتاب مشاهده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر امروز بگوییم متأسفانه کتاب در کشور ما مظلوم است، بی‌جا نگفته‌ایم تصریح‌کرد: متأسفانه در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین مردم و کتاب وجود ندارد و دغدغه‌ها و مطالباتی که رهبر معظم انقلاب، دردمندانه در این زمینه بیان فرموده‌اند، حاکی از این حقیقت و واقعیت تلخی است که امروز در جامعه به وضوح آن را مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه برای سوق‌دادن و گره‌زدن جامعه به کتاب باید یک فکر و برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد خاطرنشان کرد: باید کمیته ویژه‌ای، متشکل از افراد اهل تفکر، ذوق و

اندیشه شکل بگیرد و این کمیته راهکارهای ایجاد ارتباط عمیق بین مردم و اقشار مختلف با کتاب را تبیین و مشخص کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اظهارکرد: اعتقاد این‌جانب این است که اگر تمام مجموعه و ارکان وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیج شوند و همه فعالیت‌های دیگر خود را تعطیل کنند و فقط به مقوله کتاب و ترویج آن در بین جامعه متمرکز شوند و این خلأ را از جامعه برطرف کنند، به یقیین بزرگ‌ترین کار و خدمت را به جامعه و نظامی اسلامی ارائه کرده‌اند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه ارتقاء، رشد و مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن به کتاب بستگی دارد افزود: پایه و اساس بالابردن سطح اطلاعات عمومی جامعه و ارتقاء همه‌جانبه و در شأن جامعه اسلامی در همه‌ی عرصه‌ها، متکی بر کتاب بودن و مرتبط کردن آحاد جامعه به معنای واقعی کلمه با کتاب است؛ بنابراین از هر زاویه و بعدی که به مسئله کتاب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که کتاب و کتاب‌خوانی حرف اول را در نظام اسلامی می‌زند.

رییس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان افتتاح نمایشگاه‌های استانی کتاب و ارائه بُن و تخفیف خرید کتاب و کارهایی از این قبیل را در جذب و گرایش جامعه به کتاب را مطلوب؛ اما اقداماتی اولیه و مقدماتی دانست و تاکیدکرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه باید عمیق‌تر ورود پیداکرد تا در این عرصه خلأهای جامعه برطرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار