مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: مسئولان تصمیم ساز کشور باید برای مدیریت بازار برنامه ریزی کنند تا دیگر مدیران و متولیان نیز بتوانند اطلاعات درستی نسبت به بازار به متقاضیان و کارآفرینان بدهند زیرا عمده چالش پیش روی کارآفرینان عدم اطلاع از وضعیت بازار است.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۴۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، زهره حجازی آزاد در بیان آسیب های متوجه کارآفرینان اعلام کرد: شاخص های فضای کسب و کار در کشور در مقایسه با سایر کشورها وضعیت مطلوبی ندارد و سرمایه گذار و یا کارآفرین باید با رسیک بالایی نسبت به قوانین، بروکراسی، تامین مالی و ... وارد این حیطه شود.

وی با بیان اینکه عمده چالش پیش روی کارآفرینان عدم شناخت از وضعیت بازار است، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که مشتاق راه اندازی کسب و کار هستند متاسفانه از فضا و وضعیت بازار اطلاعات کافی ندارند و بازار کسب و کار را به خوبی نمی شناسند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین بر ضرورت ارائه مشاوره به کارآفرینان برای ورود به بازار کسب و کار تاکید کرد و گفت: در سال 89 و 90 دستور العمل راه اندازی مراکز مشاوره و اطلاع رسانی به کارآفرینان ابلاغ و خوشبتانه در حال حاضر هفت مرکز در این حوزه ارائه خدمت می کنند.

حجازی، واردات بی رویه، تامین مالی از سوی بانکها، اعتبارات این بخش، عدم وجود یارانه برای تولید و ... را دیگر مشکلات مهم پیش رو در این حوزه خواند و تصرح کرد: مسئولان تصمیم ساز کشور باید برای مدیریت بازار برنامه ریزی کنند تا دیگر مدیران و متولیان نیز بتوانند اطلاعات درستی نسبت به بازار به متقاضیان و کارآفرینان بدهند.

وی گفت: نبود اطلاعات درست از وضعیت بازار موجب می شود تعداد بسیاری از کارآفرینان در یک شغل سرمایه گذاری کنند و این در حالی است که بازار از ارائه آن محصول اشباع شده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان بهترین و مهمترین راهکار برای رفع برخی مشکلات را ارائه مشاوره به کارآفرینان، برنامه ریزی برای بهبود شرایط بازار از سوی مسئولان تصمیم ساز و تسهیل شرایط برای متقاضیان ایجاد کسب و کار عنوان کرد.

ارسال نظرات