بسیج مداحان: دبیر شورای عالی سازمان بسیج مداحان تقویت روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی را از اهداف امام حسین (ع) دانست و گفت: سخنرانان باید ضمن آگاه ساختن مردم، یزید زمان را به آن ها معرفی کنند.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۴۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

علی اکبر مداحی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان اظهار داشت: مهم ترین شعار محرم و صفر امسال «هیهات من الذله» است زیرا در جبهه مقابل ما دشمنانی فعالیت می کنند که به هر بهانه ای قصد نفوذ به کشور را دارند و ما به دشمنان ثابت کردیم که همانند مقتدای خود زیر بار ظلم نمی رویم.

دبیر شورای عالی سازمان بسیج مداحان در ادامه سخنان خود جهانی کردن اهداف قیام امام حسین (ع) را وظیفه عزاداران دانست و افزود: مردم فهیم و انقلابی جمهوری اسلامی ایران نیز باید به امام حسین (ع) و یاران ایشان اقتدا کنند و به جهانیان نشان دهند که اهل تعامل و سازش با دشمنان به ویژه آمریکا نیستند.

وی در تشریح برنامه های هیئت رزمندگان اسلام در دهه اول محرم عنوان کرد: این مراسم ها در مهدیه تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مدیحه سرایی حسن شالبافان، حسینیه شهدای بسیج با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی و ذکر مصیبت توسط سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان، فاطمیه بزرگ تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده و قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط مجید بادکوبه برگزار شد و مورد استقبال پرشور مردم نیز قرار گرفت.

مداحی ادامه داد: برنامه های هیئت رزمندگان اسلام منحصر به تهران نبود و در سراسر کشور نیز  عزای حسینی اقامه شد که از جمله آن ها می توان به عزاداری در 200 شعبه نوجوانان و 200 شعبه خواهران اشاره کرد.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام حفظ روحیه انقلابی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را از اهداف اصلی دانست و بیان داشت: اگر هیئتی روحیه استکبار ستیزی داشته باشد بنا به تعبیر مقام معظم رهبری «سکولار» نمی شود. امام حسین (ع) روحیه شهادت طلبی و مقاومت داشت و پیرو و مرید ایشان نیز باید همین رویه را ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی نقطه مقابل استکبار ستیزی است تصریح کرد: این جریان درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان هیئات مذهبی می باشد و خواهان انجام عزاداری بدون هدف برای سید و سالار شهیدان است.

مداحی تأکید کرد: عزاداری ها نباید فقط به گریه کردن و سینه زنی ختم شود بلکه با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید همراه با شور و شعور، عقل و احساسات و بصیرت افزایی  باشد.

دبیر شورای عالی سازمان بسیج مداحان ضمن آگاه سازی مردم به ویژه جامعه مداحان از اهداف تشیع انگلیسی گفت: بردن نام مبارک امام حسین (ع) بدون تبیین اهادف ایشان از قیام اجر و پاداشی ندارد. امام حسین (ع) را سید و سالار شهیدان نامیده اند زیرا هدف ایشان تقویت روحیه شهادت طلبی و استکبار ستیزی بود.

وی با اشاره به استفاده برخی از مداحان از سبک های نامناسب اظهار داشت: باید با تولید سبک و اشعار مذهبی و انقلابی، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مداحان نوجوان و جوان و هم چنین بیان آسیب های احتمالی برای آن ها از این انحراف ها جلوگیری کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری «هرچه آموزش به مداحان بیشتر شود، آسیب های احتمالی کاهش می یابد.»

مداحی عدم وجود سخنران در هیئت را برابر با عدم بصیرت افزایی دانست و یادآور شد: واعظان هیئت های مذهبی باید مسائل روز را بدانند و با تطبیق آن ها با مسائل گذشته یزید زمان را به مردم معرفی کنند. سخنران باید مردم را به عدم استفاده از کالاهای خارجی و مبارزه با دشمنان فرا بخواند و هم چنین جوانان را به علم آموزی سوق دهد.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام به عملکرد سازمان بسیج مداحان در سال های گذشته نمره قبولی داد و خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که این سازمان در بین مداحان نفوذ زیادی داشته است و جامعه ستایشگران اهل بیت (ع) نیز در آموزش های این نهاد شرکت می کنند و امیدواریم که به روند صعودی خود ادامه دهد.
ارسال نظرات