نفت کمتر از 47 دلار شد

قیمت جهانی نفت پس از رسیدن به پایین ترین رقم از اواسط سپتامبر در معاملات روز گذشته، در معاملات امروز 3 سنت افزایش یافت و به 46 دلار و 84 سنت رسید.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۲۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، پس از آنکه یک گروه صنعتی اعلام کرد که حجم ذخایر نفت آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما، نقطه تحویل نفت وست تگزاس اینترمدییت کاهش یافته، قیمت نفت روز چهارشنبه در معاملات کم حجم بازار آسیا افزایش یافت و از پایین ترین رقم چند هفته اخیر فاصله گرفت.

در حالی که حتی پس از کاهش تولید نفت آمریکا فزونی عرضه در بازار همچنان ادامه دارد، رشد قیمت های امروز محدود بود. سرمایه گذاران در انتظار آمارهای رسمی از میزان ذخایر نفت خام آمریکا در اواخر امروز هستند که انتظار می رود حکایت از افزایش مجدد حجم ذخایر داشته باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت افزایش به 46 دلار و 84 سنت رسید. قیمت این شاخص نفتی در روز سه شنبه به 46 دلار و 41 سنت رسید که پایین ترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز پس از رسیدن به رقم 43 دلار و 48 سنت در معاملات اولیه امروز، 4 سنت افزایش یافت و به 43 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز سه شنبه به رقم 42 دلار و 58 سنت رسید که پایین ترین رقم از اواخر ماه اوت تاکنون بود.

بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «فزونی عرضه جهانی نفت همچنان سایه سنگینی بر ذهن سرمایه گذاران انداخته است... برخی از شرکت های بزرگ نظیر بی پی دارند در مورد ادامه قیمت های پایین در سال 2016 صحبت می کنند.»

دیروز بی پی اعلام کرد که برای مواجهه با دوره طولانی قیمت های پایین و کمک به 54 میلیارد دلار جریمه خود به دولت آمرکیا بابت نشت نفت در خلیج مکزیک، باز هم هزینه های خود را کاهش می دهد و دارایی های بیشتری را می فروشد.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز در گزارشی اعلام کرد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما 748 هزار بشکه کاهش یافته است.
ارسال نظرات