در حالی که سرمایه گذاران منتظر دریافت سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا هستند، قیمت طلا در معاملات امروز 5 دلار افزایش یافت و به 1172 دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۲۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران منتظر دریافت سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا هستند، قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز، برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار افزایش به 1172 دلار رسید. قیمت فلز زرد در معاملات اولیه امروز تا رقم 1171 دلار و 26 سنت افزایش یافت. طلا دیروز با ثبت افزایش قیمت 0.3 درصدی روند 4 جلسه ای افت قیمت را متوقف کرد.

بسیاری از تجار در آستانه انتشار بیانیه پایانی نشست 2 روزه فدرال رزرو آمریکا، به حاشیه بازار رفته اند و از انجام معاملات عمده خودداری می کنند.

انتظار نمی رود فدرال رزرو آمریکا امروز نرخ بهره را افزایش دهد، اما بازارها می خواهند ببینند بانک مرکزی آمریکا چه موضعی در مورد اقتصاد این کشور و اقتصاد جهانی اتخاذ می کند و آیا ممکن است در نشست بعدی خود در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد یا خیر.

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی گفت: «ما واقعا اصلا قانع نشده ایم که فدرال رزرو ممکن است در کوتاه مدت نرخ بهره را افزایش دهد.» وی در عین حال هشدار داد که اگر قیمت طلا به زودی افزایش نیابد، قیمت ها ممکن است کاهش یابند.

افزایش این احتمال که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را به دلیل نگرانی ها از رد اقتصاد جهانی و اقتصاد آمریکا به تاخیر بیاندازد، در هفته های اخیر موجب تقویت قیمت طلا شده است.

فدرال رزرو ماه گذشته با اشاره به نگرانی های جهانی از افزایش نرخ بهره خودداری کرد. جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آن موقع گفت که این بانک همچنان قصد دارد امسال نرخ بهره را افزایش دهد، اما برخی دیگر از سیاستگذاران مواضعی متفاوت اتخاذ کردند.
ارسال نظرات