با شعار دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز آینده ساز فردا

برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان برگزار می شود

برنامه های هفته بسیج دانش آموزی اعلام شد که اجرای 30 برنامه پدافند غیرعامل، افتتاح واحدهای بسیج دانش آموزی مدارس از این جمله می باشد.
کد خبر: ۸۵۸۶۴۰۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، کیومرث کشاورز مسئول بسیج دانش آموزی کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هشتم آبانماه سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار داشت:شهید فهمیده اسوه مقاومت و ایثار است.

وی گفت: هفته بسیج دانش آموزی که از 7 آبان شروع و تا 13 آبان ادامه دارد و بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی 8 آبان که سالروز شهادت شهید حسین فهمیده می باشد بنام روز بسیج دانش آموزی یا «روز قشر» نامیده شده است و شعار هفته بسیج دانش آموزی "دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز آینده ساز فردا" می باشد.

کشاورز اظهار داشت: هفته بسیج دانش آموزی یادآور حماسه سازان و دلاورمردانی است که باوجود سن و سال کم خود کارها و افتخارات بزرگ آفریدند.

وی به برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان اشاره کرد و گفت: پنج شنبه 7 آبانماه روز اول بسیج با نام "دانش آموز بسیجی،ایثار و تعالی معنوی" نام گذاری شده است و برنامه های این روز اجرای مرحله سوم اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز است.

وی آمار شهدای دانش آموز کشور را بیش از 36 هزار شهید عنوان کرد و افزود: تعداد شهدای استان 415 شهید دانش آموز می باشد که هرساله 415 یادوراه شهدای دانش آموز به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 415 شهید دانش آموزان استان در 415 مدرسه برگزار می گردد.

وی ادامه داد: روز دوم بسیج دانش آموزی جمعه 8 آبانماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی است که با نام "دانش آموز بسیجی؛عدالت و انتظار خواهی" نام گذاری شده است و برگزاری برنامه های ورزش همگانی، حضور سازمان یافته دانش آموزان در قالب حلقه های صالحین در مصلاهای نماز جمعه از برنامه های این روز است.

کشاورز بیان داشت: شنبه 9 آبانماه روز سوم هته بسیج دانش آموزی با نام "دانش آموز بسیجی شجاعت و آرمان خواهی" نام گذاری شده است و برگزاری صبحگاه سراسری در واحدهای مقاومت، نواخته شده زنگ ایثار و شجاعت در مدارس سراسر استان از برنامه های این روز می باشد.

مسئول بسیج دانش آموزی کردستان عنوان 10 آبانماه روز چهارم هفته بسیج دانش آموزی را "دانش آموزی بسیجی بصیرت و ولایت مداری" نام برد و افزود: دیدار دانش آموزان نخبه با مسئولین استانی و شهرستانی، اجرای 30 برنامه پدافند غیرعامل در سراسر استان به منظور ایجاد آمادگی در مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه از جمله برنامه های این روز می باشد.

کشاورز اظهار داشت: دوشنبه 11 آبانماه پنجمین روز این هفته بنام"دانش آموز بسیج؛ خلاقیت و نوآوری" نام گذاری شده و از برنامه های پیش بینی شده این روز حمایت و تجلیل از 30 نفر از دانش آموزان خلاق، نوآور مخترع و مبتکر بسیجی می باشد که تجلیل از مابقی دانش آموزان در هفته بسیج انجام خواهد شد.

وی عنوان روز سه شنبه ششمین روز هفته بسیج دانش آموزی را "دانش آموز بسیجی اخلاق و پایداری " عنوان کرد و گفت: به جهت هویت بخشی به دانش آموزان امسال بخشی از فرماندهان واحدهای دانش آموزی به عنوان پیشگام انتخاب شده اند که در این روز معرفی خواهند شد و افتتاح واحدهای بسیج دانش آموزی مدارس در سراسر استان نیز در این روز انجام می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی کردستان در پایان خاطر نشان کرد: عنوان روز چهارشنبه 13 آبانماه و آخرین روز هفته "دانش آموز بسیجی مقاومت و استکبار ستیزی" است که در این روز دانش آموزان؛ حضور گسترده خود در روز ملی با استکبار جهانی نشان خواهند داد و دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز با حضور خود در ایستگاه های نقاشی با زبان هنر این استکبار ستیزی را به نمایش خواهند گذاشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار