شهردار ساوه گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در ساوه که مشمول قلع بنا و انسداد می‌شدند، تخریب شدند.
کد خبر: ۸۵۸۶۳۲۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

کامران جوادی شهردار ساوه، بااشاره به بناهای مورد قلع و انسداد در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت و سازهای غرمجاز سبب ناهمگونی و بر هم خوردن نظم چهره شهر می‌شود جرم محسوب شده و کمیسیون ماده 100 درمورد آنها حکم صادر می‌کند.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال 36 مورد قلع بنا و انسداد در ساوه انجام شده است، قلع و انسداد بنا در رابطه با بناهایی است که در اراضی ملی، بدون مجوز، کاربری غیر مسکونی و کسری پارکینگ انجام می‌شود.

شهردار ساوه تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از عوامل توسعه غیراصولی شهر است که سبب پدید آمدن سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهرها می‌شود که خود معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

جوادی ادامه داد: یکی از تهدیدات ساخت و سازهای غیرمجاز، نا ایمن بودن بنا و غیر استاندارد بودن آن است که همین امر سبب می‌شود که در برابر حوادثی مانند زلزله کوچکترین استحکامی نداشته و فرو ریزد.

وی بیان داشت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی باید در چارچوب طرح‌های تفصیلی باشد و در غیر این صورت خلاف بوده و تفکیک غیر اصولی اتفاق افتاده و مشمول اجرای قانون می‌شود.

شهردار ساوه اضافه کرد: 4هزار و 302 مورد پروند جریمه معوق کمیسیون ماده 100 در اجرائیات شهرداری ساوه تشکیل شده که تاکنون یک‌هزار و 261 فقره آن تسویه و باقی موارد در حال بررسی هستند.

جوادی افزود: جرائم ماده 10در راستای آبادانی شهرها و ارائه خدمات عمومی با کیفیت‌تر هزینه می‌شود و از این منظر لازم است مشمولان پرداخت جرائم، جریمه خود را تسویه کنند.

وی تصریح کرد: مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز پروانه و مجوز لازم را از شهرداری دریافت کنند چرا که اگر ساخت و سازی انجام شود و بدون مجوز بودن آن محرز گردد بنابر حکم قانونی تخریب می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات