خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اعزام دانش‌آموزان دختر قمی به اردوی راهیان نور از ششم آبان ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۶۲۸۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزای بسیج از قم،ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سخینانی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر از 6 تا 27 آبان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، بر همین اساس از تمام دانش‌آموزان متوسطه دوم به صورت داوطلبانه ثبت‌نام شده تا در این برنامه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان این اردو چهار روز است، گفت: دانش‌آموزان در اندیمشک و پادگان شهید حبیب‌اللهی استقرار پیدا کرده و از مزارهای شهدا، یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند که مهم‌ترین آنها خرمشهر، شلمچه، منطقه عملیاتی فتح المبین،‌ شرهانی، نهر خین، زیارتگاه دانیال نبی و اروند کنار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: ظرفیت 10 هزار نفر دانش‌آموز پیش‌بینی شده که به اردوی راهیان نور اعزام شوند که از این تعداد 4 هزار نفر دانش‌آموز دختر و 6 هزار دانش‌آموز پسر هستند.

وی به هدف از اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان با اعزام به چنین اردوهایی با مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای دفاع مقدس آشنا می‌شوند و فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارهای شهدا و جانبازان را درک می‌کنند.

حمزه‌ای خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان برای دفاع از حیثیت اسلام و حدود مرزهای اعتقادی و مرزهای کشور باید به الگوگیری از شهدا بپردازند.

وی با بیان اینکه برای هر کشوری به ویژه کشور ایران تهدیداتی از سوی دشمنان هر لحظه وجود دارد، گفت: در جهان ناامن باید امنیت اخلاقی، نظامی و منطقه‌ای را پیش‌بینی کرد و همیشه آمادگی لازم برای برای دفاع از کشور داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم به ویژه جوانان از گذشته پرافتخار خود در دفاع از کشور اطلاع نداشته باشند، قدردان امنیت کشور و این نعمت نیستند، بنابراین این اردو با هدف آشنایی با فداکاری‌ها، ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و اسرا برگزار می‌شود و نوعی قدردانی از زحمات این افراد است.

وی یادآور شد: زمان اعزام پسران از اول تا شانزدهم آذر در قالب مرحله اول است و مرحله دوم اعزام این دانش‌آموزان از ابتدای بهمن آغاز می‌شود.



ارسال نظرات