مراسم ویژه عزاداری سید و سالارشهیدان در دومین دهه از ماه محرم در بقعه شهدای گمنام شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۲۸۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیراجرایی حرم شهدای گمنام شاهرود با اعلام این خبرافزود: برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع و پرمحتوا در یکسال اخیر موجب گرایش بسیاری از افراد به شرکت در برنامه های این بقعه شریف شده است.

محمدحسین جامعی ادامه داد: در دومین دهه از ماه محرم الحرام نیز ویژه مراسمی هرشب از ساعت 19 دراین بقعه شریف برگزار می شود، که حجج اسلام عبداللهیان، امینی، نظری و ترابی در شب های مختلف به ایراد سخن می پردازند و مداحی وپذیرایی از دیگر برنامه های آن است.

جامعی همچنین از افتتاح شبستان جدید این بقعه خبر داد وافزود: این شبستان درفضایی به مساحت 180 مترمربع درضلع شرقی به بهره برداری رسیده است و به زودی فضایی با همین متراژ درضلع غربی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد که ارتقاء فضای عمرانی این بقعه بتواند به خدمات دهی مطلوب تر به زائران منجرشود.

جامعی همچنین افزود: نمایشگاه کتابی با 400 عنوان کتاب در موضوعات مختلف با همکاری امورفرهنگی دانشگاه شاهرود جنب بقعه برای استفاده علاقه مندان برپا شده است و نمایشگاه مهدویت نیز برای بازدید علاقه مندان آماده است.

وی ادامه داد: 5شب آخر دهه دوم نیز مراسم با اجرای آیین سنتی تعزیه بعداز نمازمغرب وعشاء آغازخواهد شد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود نیز با بیان ضرورت تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اجرای این مراسم ها را دراین راستا ارزیابی کرد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی افزود: علاوه برحرم شهدای گمنام مراسم عزاداری سیدالشهداء در بقاع متبرکه شهرستان های شاهرود ومیامی نقطه ثقل عزاداری ها می باشد.

وی افزود: در بقعه امام زاده محمد(ع) دیزج در دهه اول محرم مراسم با شکوهی برقرار بود و بن طعام نذری نیز بین زائرین و افراد بی بضاعت هر شب توزیع شده است و دهه دوم نیز مراسم با همین روال با سخنرانی و مداحی و اطعام برقرار است.

حجت الاسلام مجیدی برلزوم پر رنگ شدن مراسم عزاداری در بقاع متبرکه تاکید کرد و خوراک دهی فرهنگی مطلوب در این مراسم ها را به ویژه برای جوانان، مهم خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها