میوه های گرمسیری فقط مجوز واردات دارند/ میوه‌های وارداتی با سه برابر قیمت به فروش می‌رسند

یک تولیدکننده میوه گفت: باتوجه به حجم بالای تولید میوه در داخل نیاز به واردات میوه نداریم و فقط 4 میوه گرمسیری مجوز واردات به کشور را دارد.
کد خبر: ۸۵۸۶۱۶۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارسی تولید و عرضه کننده میوه  درخصوص میوه‌های وارداتی تصریح کرد: واردات میوه ممنوع است و تنها 4 میوه گرمسیری موز، انبه، نارگیل و آناناس مجوز ورود به کشور را دارند و واردات این میوه‌ها به کشور به طور قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: سالیانه 16 میلیون تن محصولات باغبانی در کشور تولید می‌شود که نیاز مردم را پاسخگو است و ما دیگر نیازی به واردات میوه نداریم اما شاهد ورود میوه به طور قاچاق به کشور هستیم که چون نظارتی روی آنها نیست بعضاً در آنها آفت‌هایی دیده می‌شود که مصرفش تهدیدی برای سلامت مردم است. 

وی گفت: میوه‌های وارداتی برای واردکنندگان سود بالایی دارند و از آنجایی که نظارتی هم بر روی قیمت گذاری آنها نیست به هر قیمتی که می‌خواهند این میوه‌ها را می‌فروشند حتی دیده شده میوه‌های وارداتی سه برابر قیمت خرید به فروش می‌رسند.

ارسی تولید و عرضه کننده میوه تصریح کرد: مردم تصور می کنند که میوه های خارجی از کیفیت بهتری نسبت به میوه‌های داخلی برخوردارند، غافل از اینکه گاهی میوه‌های داخلی را در ظرف میوه‌های خارجی می‌گذارند و به عنوان میوه خارجی می‌فروشند.
ارسال نظرات