حمیدرضا براتی خبر داد:

اجرای 30 پروژه عمرانی با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در چهارمحال و بختیاری

سرپرست بهسازی و نوسازی مدارس استان چهارمحال و بختیاری از اجرای 30 پروژه با 145 کلاس درس با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۶۱۰۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، "حمیدرضا براتی " با اشاره به اینکه 30 پروژه با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: این تعداد پروژه با زیربنای 26 هزار و 350 متر مربع در استان احداث می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های اجرا شده از سال 1361 تاکنون را 245 باب پروژه اعلام کرد و افزود: این تعداد پروژه در قالب هزار و 340 کلاس درس و زیربنای 163500 مترمربع احداث شده است.

سرپرست بهسازی و نوسازی مدارس استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعداد تمام فضاهای آموزش و پرورش در قالب دو هزار باب است که از این تعداد 1600 فضای آن کاربری آموزشی و 400 باب فضای دیگر با کاربری غیرآموزشی می باشند.

براتی با اشاره به وضعیت فنی فضاهای آموزش و پرورش استان بیان کرد: از 800 فضای آموزشی باقی‌مانده 100 باب فضای آموزشی بسیار فرسوده و قدیمی بوده که نیاز به بازسازی دارند و 700 باب براساس آئین‌نامه اجرایی ساختمان جهت استانداردسازی نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

سرپرست بهسازی و نوسازی مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از مجموع 1600 فضای آموزشی دیگر استان 200 باب فضا فاقد واحد سازمانی هستند، خاطر‌نشان کرد: 15 سال گذشته 500 باب فضای آموزشی در استان تخریب و نوسازی شده که بیش از 100 باب فضای غیراستاندارد مقاوم‌سازی شده است.

براتی با اشاره به تعداد خیران مدرسه‌ساز در استان ادامه داد: تعداد تمام خیران مدرسه‌ساز استان 200 نفر هستند که در طول سالیان گذشته با برگزاری دو اجلاسیه و 17 جشنواره خیران مدرسه‌ساز شناسایی و جذب امور خیری و مشارکتی شدند.

وی با بیان اینکه همایش خیران مدرسه‌ساز در تهران برگزار می‌شود، گفت: در راستای برگزاری و حضور بهتر خیران و مسئولان در این همایش کمیته‌های حراست فیزیکی، اطلاع‌رسانی، تعهدات، پشتیبانی، ارزیابی و فناوری اطلاعات در استان تشکیل شده است.

سرپرست بهسازی و نوسازی مدارس استان چهارمحال و بختیاری افزود: صدور بخشنامه و دستورالعمل‌های همایش و ارجاع به کمیته‌ها و رسانه‌ای کردن عملکرد شورا در سطوح مختلف از مهم‌ترین وظایف شورای عالی ستاد برگزاری همایش است.

ارسال نظرات