با حضور معاون وزیر بهداشت؛

«مرکز تحقیقات سلامت غذا» در یزد راه‌اندازی شد

با حضور معاون وزیر بهداشت، مرکز تحقیقات سلامت غذا همچنین شعبه انجمن ایمنی زیستی در یزد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۰۹۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات سلامت غذا در یزد و نشست هم اندیشی ایمنی غذا و محصولات غذایی تراریخته اظهار داشت: لازم است علاوه بر انجام کارهای پژوهشی برای روی غذا و مواد خوراکی، لازم است فرهنگ‌سازی در زمینه اعتدال در مصرف غذا در میان مردم انجام شود.

رضا ملک زاده با بیان اینکه متاسفانه چاقی در جهان اپیدمی شده و در کشور ما نیز ۶۵ درصد مردم از چاقی یا اضافه وزن رنج می برند، عنوان کرد: چاقی منشأ بسیاری از بیماری‌های جدی است که منجر به مرگ و میر می شوند.

وی، بروز سکته های مغزی و قلبی، سرطان‌ها، دیابت، فشار خون و ... را از بیماری‌هایی برشمرد که تا حد زیادی ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن دارند.

ملک زاده با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به سلامت و غذای مردم دارد، عنوان کرد: بحث سلامت غذا و سلامت جسمی مردم ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و دولت در زمینه تامین سلامت غذا، مباحث تحقیقاتی را مورد توجه جدی قرار داده است.

وی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی مرکز تحقیقات سلامت غذا در استان یزد بتواند دستاوردی بزرگ برای مردم در کل کشور داشته باشد.

استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در موادغذایی تراریخته، در ژن محصولات تغییراتی انجام می‌شود، اظهار داشت: باید این اقدام به نحوی انجام شود که در چرخه زیستی انسان‌ها و دیگر موجودات زنده، اختلال ایجاد نشود.

سیدمحمد میرمحمدی خاطرنشان کرد: از سویی، استفاده از این غذاها نیازمند بررسی سلامت آنها است و این اقدام باید توسط مراکز تحقیقاتی انجام شود و لازم است کار در این مراکز به نحوی انجام شود که همه مردم کشور بتوانند از نتایج و دستاوردهای آن بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت غذا، مقدمه سلامت جسمی انسان است، عنوان کرد: لازم است مراکز تحقیقاتی و مراجع معتبر، نسبت به سلامت غذاها به ویژه غذاهای وارداتی تحقیقات کاملی انجام دهند.

در پایان این نشست از مرکز تحقیقات سلامت غذا همچنین شعبه استانی انجمن ایمنی زیستی در یزد راه اندازی شد.

مهر/

ارسال نظرات