خبرهای داغ:
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان همدان تأکید کرد
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان وظیفه حوزه‌های علمیه را انتقال معنویت در ورزش و تبلیغ بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۸۶۰۹۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام طوبایی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان همدان به همراه حجت الاسلام حسنی رئیس بسیج طلاب استان با رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان همدان دیدارو گفتگو کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان همدان در این نشست گفت: گسترش و فرهنگ سازی ورزش در جامعه اسلامی سبب می شود تا سلامت جامعه افزایش یابد.

حجت الاسلام طوبایی با بیان این که توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، گفت: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

وی به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تآکید کرد و اظهار داشت: باید به فعالیت های ورزشی در مدارس علمیه توجه بیشتری شود و همچنین امکانات و برنامه های ورزشی این مدارس گسترش یابد تا طلاب با انگیزه و شادابی و سلامتی بیشتری به ادامه تحصیل بپردازند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان همدان با بیان این‌که پیشنهاد احداث مجموعه ورزشی ویژه طلاب را در استان مطرح کرده ایم، افزود: براساس تأکیدهای مقام معظم رهبری در این زمینه، اقداماتی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای حوزویان انجام شده و مراحل تصویب طرح در همدان را پشت سر می‌گذاریم.

وی وظیفه حوزه‌های علمیه را انتقال معنویت در ورزش و تبلیغ بین اقشار مختلف مردم دانست و افزود: از حوزویان می خواهیم تا در امر ورزش وارد عمل شده و بر تربیت دینی افراد ورزشکار نظارت کنند تا فرهنگ پهلوانی و بردن نام ائمه اطهار‌(ع) را در ورزش توسعه یابد.

رئیس بسیج طلاب استان همدان نیز تصریح کرد: استفاده از ظرفیت معنوی روحانیت، فرصتی مغتنم برای کسب موفقیت و رسیدن به اهداف جامعه است.

حجت الاسلام حسنی با تأکید بر دیدگاه اسلام به ورزش و تندرستی بیان داشت: اسلام دین تندرستی، سلامت و نشاط بوده که با توجه به این ملاک ها و برای رسیدن به آن ها ورزش مهم ترین راهکار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به ورزش خاطرنشان کرد: دیدگاه رهبر معظم انقلاب به ورزش دیدگاهی بزرگ بوده که همواره بر گسترش این حوزه تأکید داشته اند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با بیان اینکه بیش از 98 درصد از جامعه روحانیت و طلاب استان بسیجی هستند تأکید کرد: حضور طلاب و روحانیون در فعالیت های ورزشی سبب نشاط معنوی در آنها می شود.

در این دیدار که زارعی معاون اداری و مالی مرکز خدمات استان نیز حضور داشت در خصوص تفاهم‌نامه توسعه ورزش بین حوزه های علمیه استان و اداره کل ورزش و جوانان بحث و تبادل نظر گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات