خبرهای داغ:

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در ناحیه شوط برگزار شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شوط در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در حسینیه امام ( ره ) ناحیه شوط برگزار شد ضمن سخنانی به جلوه‌های عزّت وآزادگی نهضت امام حسین علیه‌السلام و نُمودهای عزّت وآزادمنشی عاشورا در آینه قرآن پرداخت.
کد خبر: ۸۵۸۶۰۰۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین کاظم عبدالی در ابتدای سخنانشان بیان کرد: جریان عاشورا، نهضتی بزرگ در هدایت افکار به سمت ارزش‌های اخلاقی و انسانی بود و بر اساس ظلم‌ستیزی و فطرت حق‌طلبی شکل گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: قیام عاشورا بر اساس آموزه‌های قرآن کریم در مقابله با ظلم و فطرت حق‌طلبی شکل گرفت.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه شوط در تصریح سخنانش گفت: پیام عاشورا، ایستادگی در برابر ظلم و ایثار و از خود گذشتگی است امام حسین(ع) در جهت اصلاح امت اسلامی دعوت به حقانیت کرد و در جهت امر به معروف و نهی از منکر و احیای اسلام ناب محمدی(ص) پا در رکاب شهادت نهاد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی در زمان امام حسین(ع) گرفتار انحطاط‌های اخلاقی و ظلم و فساد شده بود و انحرافات زیادی در اعتقادات دینی رسوخ یافته بود و حاکمیت جور و ظلم، زمام امور را بر دست گرفته بود.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ادامه بیان کرد: در واقع مردم و جامعه در غفلت و منکرات غوطه‌ور شده بودند و هیچ کس یارای ایستادگی در برابر ظلم و جور را نداشت از این رو سیدالشهدا در تحقق رسالت خود در راستای اصلاح جامعه، دست به قیام عظیمی زد که همچنان پیام ظلم‌ستیزی آن به گوش جهانیان می‌رسد.

وی در پایان سخنانشان گفت: قیام عاشورا به منظور برپایی عدل و تبیین ارزش‌های انسانی و اخلاقی شکل گرفت از این رو این واقعه بزرگ در دل خود درس‌ها و پیام‌های با ارزشی در انسانیت و آزادگی دارد در این میان اتحاد میان مسلمین در برابر کفر از پیام‌های مهم عاشوراست، چرا که تفرقه و اختلاف بنیان جامعه اسلامی را از بین می‌برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار