خبرهای داغ:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

امام حسین (ع) بزرگ‌آموزگار عزّت و آزادگی است

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌آموزگار عزت و آزادگی و درخشان‌ترین سمبل این راه افتخارانگیز است.
کد خبر: ۸۵۸۵۹۹۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد ضمن سخنانی به جلوه‌های عزّت وآزادگی نهضت امام حسین علیه‌السلام و نُمودهای عزّت وآزادمنشی عاشورا در آینه قرآن پرداخت و گفت:

یکی از هدف‌های بلند نهضت عزّت‌طلبانه عاشورا، نفی ذلّت و ذلّت‌پذیری از سیما و منش فرد و جامعه در بند استبداد اموی، عزّت‌طلبی و نشان دادن راه آزادمنشی و آزادگی مطلوب قرآن وپیامبر و بهادادن به کرامت و حقوق انسان در عصرها ونسل‌هاست، واز این زاویه است که می‌توان جلوه‌های عزّت وآزادگی مورد نظر قرآن را در نهضت امام حسین علیه‌السلام در آینه قرآن به نظاره نشست.

حجت الاسلام خدایی فام تصریح کرد: امام حسین (ع) موجبات واقعیِ عزّت و آزادگی را در رنگ و نژاد، زبان و لغت، رفاه مادّی، تشکیلات حزبی و وابستگی به قطب‌های زور و تزویر، موقعیت سیاسی و اجتماعی و مذهبی و... نمی‌نگرد، بلکه موجبات عزّت را در بینش و آگاهی ژرف، در ایمان و عشق و رابطه خالصانه و دوستانه با سرچشمه عزّت‌ها، در اطاعت و فرمانبرداری از او و در توکّل و اعتماد بر او می‌نگرد.

وی با بیان راه و روش و منش امام حسین (ع) افزود: آن حضرت نشان داد که هدف مقدس و آزادمنشانه را باید با وسایل عزّت‌مندانه ودرست جست، نه از هر بی‌راهه و روش ناپسند.

حجت الاسلام خدایی فام مبارزه با ظلم را مهم ترین مبنای فکری در فرهنگ استراتژیک انقلاب کربلا دانست و گفت: بی تردید بر اساس چنین بینشی است که نهضت عاشورا می تواند مبنای یک مدل حرکتی در جهان اسلام و خارج از آن قرار گرفته وبر اساس داشتن چنین پتانسیل قوی است که قیام کربلا، توانسته تفکر مبارزه با ظلم را در میان مظلومان، و همه ی مستضعفان جهان، به صورت یک نهضت فکری درآورده و آن را به عنوان عنصری اساسی و ماندگار در مبارزه با بی عدالتی ها، زشتی ها و پلیدی ها و ایجاد روحیه ی تسلیم ناپذیری برای طالبان آزادی و فضیلت، عزت و استقلال طلبی وجود آورد.

گفتنی است مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در سپاه بوکان برگزار می گردد، همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ، خاندان و یاران آن حضرت مرثیه سرایی و نوحه خوانی می کنندو در پایان نیز از سوگواران آن حضرت پذیرایی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات