خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان:

عاشورا تجلی گاه تصفیه انسانهای مخلص است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان گفت: امام حسین (ع) سردار مخلص در زمان خود بود که درس اخلاص به پروردگار را به لشگر خود آموخت و آیندگان نیز درس اخلاص را در مکتب حسین (ع) آموختند.
کد خبر: ۸۵۸۵۹۹۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که با حضور پایوران سپاه این شهرستان همراه بود،به مهمترین پیام های سیاسی و اجتماعی عاشورا اشاره کرد و گفت: یکی از پیام هایی که از حادثه عاشورا به چشم می خورد ، جهاد فی سبیل الله است که خود از مصادیق نهی از منکر است.

حجت الاسلام حیدر علی پوراحمدی تصریح کرد: امام حسین (ع) عملا نشان داد که انسان دریک زمان می تواند هم عارف باشد و هم مجاهد، هم روح عرفانی داشته باشد وهم روح حماسی ، لذا مهلت گرفتن شب عاشورا برای راز ونیاز به درگاه حضرت حق، چهره عرفانی سید الشهداء(ع) است و جنگ دلیرانه آن حضرت در روز عاشورا با حال خستگی، تشنگی و داغ دیدگی از نمونه بارز چهره حماسی امام حسین (ع)می باشد.

وی با بیان اینکه عاشورا تجلی گاه تصفیه انسانهای مخلص است افزود: امام حسین (ع) سردار مخلص در زمان خود بود که درس اخلاص به پروردگار را به لشگر خود آموخت و آیندگان نیز درس اخلاص را در مکتب حسین (ع) آموختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوکانگفت: امام حسین (ع) برای حمایت از دین همه هستی خویش را در برابر ذات اقدس ربوبیت درطبق اخلاص گذاشت و آن حضرت به علم امامت می دانست که این قوم اورا شهید واهل بیتش را اسیر و در انظار عمومی می گردانند ولی اخلاص آن حضرت سبب شد که همه مصائب را تحمل کند.

گفتنی است مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در سپاه بوکان برگزار می گردد، همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ، خاندان و یاران آن حضرت مرثیه سرایی و نوحه خوانی می کنندو در پایان نیز از سوگواران آن حضرت پذیرایی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات