فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال رشادت و پایداری است که همچون گنجینه ای گرانبها و پرافتخار و سرمایه ای تمام ناشدنی در قلوب هر ایرانی جای دارد و اینک وظیفه همه ماست که آن آرمانهای والا را به نسل های بعد انتقال دهیم.
کد خبر: ۸۵۸۵۹۱۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان، عبدالمجید زمانی فرمانده سپاه شهرستان زرند ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ، خصوصا ۵۸۰ شهید شهرستان زرند ، گفت : هفته دفاع مقدس ، هفته ظهور همدلی و ایثارگری است و به راستی این روزها یادآور هشت سال رشادت و پایداری است که همچون گنجینه ای گرانبها و پرافتخار و سرمایه ای تمام ناشدنی در قلوب هر ایرانی جای دارد و اینک وظیفه همه ماست که در پاسداشت و بهره جستن و انتقال ارزش های آن بدون ملاحظات جناحی و گروهی و سیاسی نهایت سعی و کوشش را داشته باشیم و آن آرمانها را به نسل های بعد انتقال دهیم .

وی افزود : هفته دفاع مقدس فرصت مناسب و گرانبهایی برای واکاوی و بازشناسی حماسه سترگ و عظیم ملتی است که با هدایت و حمایت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و با ایثار و مقاومت و سلحشوری رزمندگان غیور میهن اسلامی، افسانه شکست‌ناپذیری و سلطه‌گری قدرتهای جهانی به‌ویژه آمریکای جنایتکار را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرتهای بزرگ تاریخ معاصر اثبات کرد.

زمانی اظهار داشت : این هفته مجالی است برای بهره برداری و بازشناخت ظرفیت‌ها و ذخایر معنوی و فرهنگی شهدا و جانبازان و بازگویی رشادت‌ها و جانفشانی‌های سلحشورانی که عاشقانه دل به آرمان‌های والا و انقلابی پیر و مرادشان دادند و با سلاح ایمان و بصیرت، رویای شکست‌ناپذیری قدرت‌های بزرگ را برای همیشه باطل کردند.

وی در رابطه وظیفه کنونی ما نسبت به دفاع مقدس گفت : اینک وظفیه ماست که موضوعات دفاع مقدس را رمز گشائی کنیم و باید معلوم کنیم که چگونه عده ای با دست خالی در مقابل ارتشی قوی، در واقع درمقابل ابر قدرت ها قرار گرفتند و معلوم کنیم به حول چه محوری چرخیدند که ازاین معرکه پیروز و سربلند بیرون آمدند و باید بگوییم چیزی جز توکل به خدا و ائمه (ع)  نبود و اگر ولایت فقیه و یا به عبارتی وجود حضرت امام خمینی(ره) نبود این اتفاق مهم رخ نمی داد.

فرمانده سپاه زرند در ادامه خاطرنشان کرد : این جنگ هشت ساله می تواند نیازهای فکری ،اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه امروز وفردای خودمان را الگو سازی کند چرا که حضرت امام (ره ) هم فرمودند این جنگ نعمت است و ما از راه جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم. پس می تواند ، اما فقط یک شرط و یک راه دارد و آن این است که تمام کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند بیایند بگویند در آن زمان چگونه انتخاب کردند و چگونه زندگی و حرکت کردند و چگونه حرف شنوی از ولایت فقیه و فرمانده خود داشتند.

وی تصریح کرد: امروز عده ای که دم از ولایت فقیه می زنند ولی عمل نمی کنند، بدانند که دوران دفاع مقدس فقط برای آن چند سال  نبود. دفاع مقدس برای تمام نسل ها ی آینده و آیندگان پیام داشته و دارد. الان کشورها و جریان های آزادیخواه الگویشان ایران است و همین رزمندگان ما  الگوی آنهاهستند.

سرهنگ زمانی یادآور شد : وظیفه ما است و بر ما واجب است که سیره جهادی رزمندگان درتاریخ دفاع مقدس رامفهوم سازی کنیم و برای نسل امروز و فردا حفظ کنیم. باید حتی الامکان نکات افتخار آمیز دفاع مقدس را به فرزندان خودمان انتقال دهیم تا هر کدامشان یک راوی آن دوران باشکوه وعزت باشند.

فرمانده سپاه شهرستان زرند در پایان، ضمن تشویق رزمندگان دوران دفاع مقدس به بازگویی و جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس، گفت : مطئناً این  یک کار فرهنگی خواهد بود و خود مقابله با تهاجهم فرهنگی دشمن و استکبار جهانی است که با انواع رسانه های ارتباط جمعی تلاش می کنند که فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و وحدت ما را بگیرند و باید مراقب باشیم و نگذاریم دشمنی را که از در بیرون کردیم از پنجره وارد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات