در حالی که جمعیت برزیل حدود 2.5 برابر جمعیت ایران است، ظرفیت اسمی تولید برق در این کشور حدود 7 برابر کشور ماست. با این وجود، وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل از وجود ظرفیت سرمایه گذاری 47 میلیون دلاری در زمینه ایجاد نیروگاهها در برزیل خبر می دهد
کد خبر: ۸۵۸۵۷۵۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  «آرماندو مونتیرو نِتو» وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل و «ادواردو براگا»، وزیر معادن و انرژی برزیل در رأس هیأتی متشکل از 50 نفر از بخش دولتی و تجاری این کشور  روز گذشته به تهران سفر کردند.

وزیر معادن و انرژی برزیل عصر امروز با «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران دیدار و گفت‌وگو می کند. بررسی زمینه های همکاری دو کشور در زمینه احداث نیروگاههای برق و مطالعات آبی از محورهای این دیدار است.

جمهوری فدرال برزیل بزرگترین اقتصاد امریکا لاتین است و پنجمین کشور جهان از نظر وسعت و جمعیت محسوب می شود. بازار 193 میلیونی مصرف در این کشور در کنار رشد تقاضای مصرف و همچنین رشد طبقه متوسط موجب شده که این کشور از بازار گسترده و روبه رشدی برخوردار باشد.

کشاورزی و تجهیزات مرتبط، ساختمان و تاسیسات، برق، فن آوری های زیست محیطی، انرژی هسته ای، خرده فروشی و حمل و نقل از ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در این کشور است.

در حال حاضر برزیل دهمین اپراتور برق در جهان است. 40 درصد ظرفیت نیروگاه های برق برزیل در اختیار شرکت دولتی Eletrobras است؛ 35 درصد دیگر در کنترل ایالت ها و 25 درصد دیگر به بخش خصوصی واگذار شده است. برزیل دارای 2324 پروژه برق عملیاتی با ظرفیت حدود 500 هزار مگاوات است. در حالی که جمعیت این کشور حدودا 2.5 برابر جمعیت ایران است، ظرفیت اسمی تولید برق در این کشور حدود 7 برابر کشور ماست.

در کشور برزیل، سهم تولید برق از منابع مختلف بدین شرح است:

با وجود ظرفیت 500 هزار مگاواتی تولید برق در برزیل، «آرماندو مونتیرو نِتو»، وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل روز گذشته در همایش تجاری ایران و برزیل از وجود ظرفیت سرمایه گذاری 47 میلیون دلاری در زمینه ایجاد نیروگاهها و تولید برق در این کشور خبر داد.

در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی برق، بیشترین ظرفیت ها در  تامین تجهیزات کنترلی جریان برق، یکسو کننده ها، مبدل ها، ژنراتورهای حراراتی، خازن ها، مبدلهای حرارتی، توربین های گاز و بخار و قطعات مرتبط و توربین های بادی با ظرفیت بیش از 2.5 مگاوات است. همچنین فروش قطعات و تجهیزات مرتبط با انرژی خورشیدی نیز می تواند فرصت های را در اختیار شرکت های خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور قرار دهد.

ارسال نظرات