خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی:

دهمین جشنواره قرآنی مدها متان در بیرجند برگزار شد

امروز دهمین جشنواره قرآنی «مدها متان» با حضور ۱۵۷ نفر از شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسفدر مسجد محبان الزهرا سلام الله علیها با حضور مسئولین کشوری برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۳۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام رمضان زاهدی امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: این جشنواره در هفت رشته قرآنی شامل قرائت، (حفظ کل، 20 و 10 جزء)، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود.

وی افزود: سن شرکت کنندگان باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد و تنها برای رشته های تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز ۸ تا ۱۵ سال و برای رشته تفسیر محدودیت سنی وجود ندارد.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای مدها متان با محوریت شهرستان بیرجند، گفت: 157 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از شهرستان درمیان، خوسف و بیرجند در این جشنواره شرکت کرده اند.

حجت الاسلام زاهدی یادآور شد: از این تعداد 98 نفر را آقایان و 59 نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن را از جمله اهداف این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات قرآنی مدها متان 8 آبان ماه در بیرجند برگزار می‌شود، گفت : نفرات برتر مسابقات منطقه‌ای شهرستان‌ها در هر رشته در این مرحله شرکت می‌کنند و نفرات برگزیده به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها