رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: شهرداری و شورای شهر ظاهرا با اقدامی غیرعقلانی به‌دنبال جمع‌آوری موبایل در تهران هستند که پیشنهاد می‌کنم دنبال راه‌حل مناسب‌تری باشند.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۲۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمضانعلی سبحانی‌فر اقدامات شهرداری و شورای شهر در راستای جمع‌آوری سایت‌های اپراتورهای موبایل را غیر عقلانی مطرح کرد و گفت: به نظر می‌رسد این کار شیوه‌ای غیر اصولی است زیرا اگر قرار باشد به این شکل برخورد کنند باید تمامی سایت‌های BTS را از سطح شهر جمع‌آوری کنند.

وی عنوان کرد: اگر راه‌حل مناسبی انتخاب نشود، شهرداری ظاهرا تا جمع کردن موبایل از سطح تهران پیش خواهد رفت زیرا معنای چنین برخوردی غیر از این نیست.

رئیس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه شهرداری باید با اپراتورهای موبایل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دور یک میز بنشیند و مشکلات را حل کند، گفت: یکی از راهکارها برای کاهش تعداد سایت‌های مخابراتی، استفاده از سایت‌های مشترک برای تمامی اپراتورهای موبایل است؛ به این شکل در پوشش و آنتن‌دهی موبایل هم خللی ایجاد نمی‌شود.

او افزود: وقتی شهرداری با ضرب‌الاجل سایت‌ها را جمع‌آوری می‌کند حقوق بخشی از مشترکان موبایل ضایع می‌شود.

سبحانی‌فر با تأکید بر اینکه هزینه راه‌اندازی هر سایت مخابراتی برای اپراتورها بسیار سنگین است، اذعان کرد: شهرداری و کمیسیون ماده 100 با جمع‌آوری سایت‌ها، علاوه بر تضییع حقوق اپراتورهای موبایل، حقوق مشترکان را نیز نادیده می‌گیرد که این کار اصلا شایسته این نهاد نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با ادامه چنین رفتاری، مجلس در بعد قانونی و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان موبایل و اپراتورها ورود نمی‌کند؟، گفت: مشکل در حال حاضر این است که هر کس راه خودش را می‌رود اما با این حال اگر خلأ قانونی دیده شود، قطعا وارد موضوع می‌شویم.

رئیس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه اکنون خلأ قانونی در این زمینه مشاهده نمی‌کنم، تصریح کرد: اگر اپراتورها احساس می‌کنند مشکلات عدیده‌ای برای آنها در نصب و راه‌اندازی آنتن‌های تلفن همراه ایجاد شده است و نیاز به تصویب قانونی در مجلس دارد، بهتر است لایحه‌ای به ما در مجلس ارائه شود تا ما آن را به قانون تبدیل کنیم تا از این طریق مشکلات توسعه تلفن همراه از پیش روی آنها برداشته شود.

ارسال نظرات