محمد صالح جوکار در واکنش به تایید حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر گفت: این دست اقدامات عربستان تلاشی بیهوده برای تحقق اهداف سیاسی خود در منطقه، از جمله فشار بر شیعیان و گرفتن امتیازاتی بیشتر است؛ ولی به طور قطع این نوع رفتار عربستان با علمای اسلام عواقب سنگینی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۹۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار عصرسیاست، در خصوص تایید حکم شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان توسط  رژیم سعودی اذعان کرد: بدون شک این حکم بسیار ناعادلانه و دور از ارزش های انسانی و دینی است؛ ولی صدور چنین حکم هایی  از سوی حکام سعودی که ارزشی برای جان انسان ها قائل نیستند؛ بعید نیست.

اجرای این حکم برای سعودی ها راحت نخواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: حکام سعودی بدانند که اجرای این حکم به هیچ عنوان برای آنان ساده نخواهد بود و این دست اقدامات تنها زوال زود هنگام این آل جنایتکار را رقم خواهد زد و اگر حکام سعودی با عقل و منطق تصمیم بگیرند بدون شک راه های دیگری را بر می گزینند.

وی ادامه داد: البته این دست اقدامات عربستان تلاشی بیهوده برای تحقق اهداف سیاسی خود در منطقه، از جمله فشار بر شیعیان و گرفتن امتیازاتی بیشتر است؛ ولی به طور قطع این نوع رفتار عربستان با علمای اسلام عواقب سنگینی خواهد داشت و در صورت اجرای این حکم جنون آمیز، تبعات سوئی از سوی مسلمانان داخل و خارج عربستان دامنگیر آل سعود خواهد شد.

دولت عربستان سعودی در اقدامی اتهام حمایت از تروریسم را در لیست اتهامات وارده بر شیخ نمر افزوده است؛ این در حالی است که عربستان همواره حامی تروریست ها بوده و اقدامات اخیر این دولت در حمایت همه جانبه از وحشی ترین گروه تروریستی تاریخ یعنی «داعش»، بر جهانیان آشکار است.

عربستان، حامی تروریسم و مجری اهداف استکبار

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این باره بیان کرد: این فرافکنی از سوی دولت عربستان بود و در حقیقت عربستان حامی همه جانبه و پرورش دهنده تروریست بوده و اقدامات او بی ثباتی و بی نظمی را به منطقه آورده است، البته رژیم سعودی خود را همسو با سیاست های آمریکا و اسرائیل قرار داده و به نوعی اهداف غرب و صهیونیسم را دنبال می کند که اکنون آشکارا به نقطه ای مقابل اسلام تبدیل شده و این فرار به جلو و اتهام نا روا به علمای بزرگ اسلام از سوی سعودی ها، اقدامی در جهت مدیریت افکار عمومی و تطهیر خود است.

وی در خصوص ماجرا جویی های داخلی و خارجی آل سعود که اخیرا به اوج خود رسیده است؛ تصریح کرد: حکام امروز عربستان، افرادی خودسو و بی تجربه در امر سیاست و حکومت داری بوده و به هیچ اصولی پایبند نیستد که ایجاد اختلافات داخلی عمیق یکی از پیامد های این جریان است.

جوکار افزود: دولت عربستان از یک سو مجری سیاست های آمریکا و صهیونیسم در منطقه شده و از سوی دیگر به دنبال حاکم کردن تفکر وهابیت در منطقه است که بدون شک عواملی چون بیداری اسلامی و نیز شروع نهضت های گوناگون، مانع تحقق این افکار خواهند شد، مانند شکست وی در عراق و سوریه که البته این سنت الهی در برچیده شدن بساط ظلم و ظالم است.

پیگیری حکم شیخ نمر و فاجعه منا، وظیفه اصلی دستگاه دیپلماسی

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در آخر تاکید کرد: در شرایطی کنونی که بسیاری از مجامع بین المللی بر اقدامات ضد بشری عربستان چشم بسته اند، این وظیفه جمهوری اسلامی ایران است که حکم شیخ نمر را پیگیرانه دنبال کند و در این  راه مجامع خارجی و بین المللی را بیدار کند.

وی افزود: در فاجعه منا نیز جمهوری اسلامی ایران در ابتدا بی کفایتی آل سعود را مقصر این فاجعه دانسته و کمیته حقیقت یاب، به هیچ عنوان نباید کوتاه بیاید و نباید اجازه دهد عربستان آزادانه چنین ظلم هایی را بر حجاج روا بدارد؛ این وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور است که مصرانه به برسی دقیق ابعاد این فاجعه بپردازد و تا کشف کامل حقایق از پا نایستد.

انتهای پیام/س*

ارسال نظرات