رئیس اتاق تعاون ایران، با اعلام این خبر که توافق اولیه برای عرضه کالای بادوام در سیاست جدید دولت حاصل شده است، گفت:‌ این تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد از طریق شبکه‌ تعاونی‌ها در قالب کارت اعتباری ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۸۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به بسته خروج از رکود دولت که چندی پیش از آن توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد، اظهار داشت: در این بسته توزیع اقلام خانگی بادوام که توسط تولیدکنندگان داخل کشور ساخته شده‌اند، با ارائه کارت‌ اعتباری به مردم عرضه می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح  گفت: بخش عمده این اقلام با توجه به تجربه موفق عرضه سبد کالا توسط شبکه بزرگ تعاونی‌ها در سراسر کشور به مردم ارائه می‌شود.

عبداللهی تأکید کرد: این تسهیلات در قالب کارت اعتباری با نرخ سود 12 درصد توسط بانک‌های عامل که تا چند روز آینده مشخص خواهد شد، پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارت اعتباری درنظر گرفته‌شده در مرحله اول برای یک میلیون نفر  خواهد بود، گفت:‌ در مجموع 10 هزار میلیارد تومان برای تزریق به بخش تولید کشور، در نظر گرفته شده است که اقدام مناسبی ارزیابی می‌شود.

رئیس اتاق تعاون ایران، یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش تولید کشور را عدم وجود نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: نرخ سود 12 درصدی که برای کارت اعتباری در نظر گرفته شده برای اقشار حقوق‌بگیر و سایر مردم، تسهیل‌کننده خواهد بود و قطعاً منابع درنظر گرفته‌شده بخش عمده‌ای از مشکلات تولید را حل خواهد کرد.

عبداللهی با بیان اینکه عرضه کالای بادوام ساخت ایران، با سه هدف توسط دولت انجام خواهد شد، گفت: ابتدا کمک به واحدهای تولیدی و سپس رونق در بازار در کنار کمک به اقشار با سطح درآمد متوسط از مهم‌ترین اهداف این طرح سیاستی هستند.

وی گفت: شبکه تعاونی‌ها هم‌اکنون به اندازه کافی زیرساخت‌ لازم را برای انجام چنین طرح‌هایی در کشور را دارند که در توافق اولیه 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات کارت اعتباری اعطا خواهد شد.

ارسال نظرات