پخش مستند داستانی «میراث مرثیه» با محوریت زندگی و آثار 7 مداح و شاعر اهل بیت از دهه دوم محرم از رسانه ملی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۶۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه مستند داستانى «میراث مرثیه» در 7 قسمت 50 دقیقه ای تهیه و تولید شده است که در دهه دوم ماه محرم از رسانه ملى پخش آن آغاز شده است و این مجموعه یکی از فاخرترین آثار تولید شده با موضوع بررسى زندگى و آثار شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در ساختار مستند داستانى است.

تهیه و تولید این مجموعه 7 قسمتى 2 سال زمان برده و در هر قسمت به زندگى و آثار یکى از این شاعران و مداحان اهل بیت پرداخته شده است. پیش تولید این مجموعه که شامل تحقیق و پژوهش، مصاحبه با شاعران و مداحان ، انتخاب بازیگران، انتخاب عوامل و همچنین انتخاب لوکیشن برای بازسازی برخی وقایع است نزدیک به یک سال و نیم به طول انجامیده است.

همچنین تولید این مجموعه در چند لوکیشن قدیمی در تهران و شهرک سینمایی غزالی و همچنین در یکی از روستاهای فومن صورت گرفت، پس از تولید این مجموعه حدود 4 ماه بود که برای این مجموعه حدود 60 قطعه موسیقی تولید شده است که نیمی از آنها بازسازی نوحه ها و اشعار مداحان و شاعران اهل بیت است.

در این مجموعه 7 قسمتی راویانى همچون ثریا قاسمى، سیاوش طهمورث، سیروس کهوری نژاد، محمد رضا علیمردانى، امیر مولوى، محمدرضا غیاث آبادى،محمد رضا رهگذر، فرزاد رمضانى، شهرام نجاتى، سیامک احمدى زندگی سوژه اصلی میتند را روایت می‌کنند.

این مجموعه با حمایت هاى دلسوزانه حجت الاسلام و المسلمین خاموشى تهیه و تولید شده است و حدود 140 نفر در مراحل پیش تولید، تولید و پس از تولید حضور داشتند.

در مجموعه مستند «میراث مرثیه» دوره های مختلف تاریخى از دوره صفویه تا دهه 50 بازسازى شده است و بسیاری از لباس ها و وسایل صحنه ساخته شده است.

در مجموعه مستند «میراث مرثیه» به زندگى و آثار شخصیت هایی همچون محتشم کاشانى، شیخ رضا سراج، حاج مرزوق حائرى، سید مهدى قوام، کربلایی محمود بهجت، میرزا حسین بابا مشکین و اکبر ناظم پرداخته شده است.

هدف از ساخت و تولید چنین مجموعه اى براى آشنایی مردم با افراد تاثیر گذار در دستگاه امام حسین (ع) بوده است.

عوامل این مجموعه عبارتند از: تهیه کننده: سیدمازیار هاشمى، مهدى صفى‌یارى، نویسنده و کارگردان: مهدى زنگنه، مجرى طرح: موسسه فرهنگى سرزمین آفتاب، شرکت فیلمسازى آشا فیلم، مدیر تصویربرداری بخش بازسازى: هادى بهروز، مدیر تصویربرداری بخش مستند: فرهاد طالبی نژاد، حامد فرشته حکمت، مشاور کارگردان: وحید شیخلر، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: وحید کاشى، طراح گریم: بابک شعاعى، طراح صحنه و لباس: سعید حسنلو، مدیران تولید: سلیم قاسمى، محمد ابراهیم عزیزى، موسیقى متن: کیهان شادور، صدابردار: جلال سعادت یار، امیر ترکمن، دستیار تهیه: اکبر سلطانزاده، تیتراژ: روح الله موحدى، جانشین تولید: جعفر حسین‌زاده، تدوین: مهدى زنگنه، مرضیه ارجمندی صداگذارى: مرضیه ارجمندى، آرشیو: ندا کیایی، منشى صحنه: سالومه میرسعید.

ارسال نظرات