مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج تولید شد

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش 40 درصدی سطح زیر کشت برنج در مناطق غیرشمالی، اعلام کرد: با 150 هزار تن افزایش، یک میلیون و 800 هزار تن برنج امسال تولید شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۶۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، کاوه خاکسار مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس برآوردهای انجام شده تولید برنج امسال با حدود 150 هزار تن افزایش نسبت به سال قبل به یک میلیون و 800 هزار تن رسید.

وی شرایط آب و هوایی و مدیریت منابع آب را عامل افزایش تولید برنج دانست و افزود: نیاز به واردات برنج را بخش بازرگانی وزارتخانه تعیین می‌کند.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگرچه واردات برنج امسال به دلیل موجودی برنج از سال‌های قبل ممنوع بوده، اما بخشی از نیاز داخلی باید از طریق واردات انجام شود که تصمیم‌گیری در این رابطه برعهده بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی مصرف سالانه برنج را حدود 3 میلیون تن عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از لطمه به تولید‌کنندگان داخلی باید هرگونه وارداتی با برنامه‌ریزی باشد.

خاکسار با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور تصریح کرد: امسال 35 تا 40 درصد از سطح زیر کشت برنج در مناطق غیرشمالی کاسته شد.

مدیرکل غلات و محصولات وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: علیرغم کاهش سطح زیر کشت برنج در مناطق غیرشمالی به دلیل کمبود آب، اما تولید برنج به دلیل کشت مجدد و کشت رتون برنج در مناطق شمالی، حدود 150 هزار تن افزایش تولید داشت.

وی افزود: کاهش سطح زیر کشت برنج و افزایش عملکرد در طرح اقتصاد مقاومتی برنج در وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مزارع برنج برای اندازه‌گیری میزان سموم مرتبا پایش می‌شود ، گفت: با دستورالعمل‌هایی که در مورد میزان و نحوه به کارگیری سموم در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود، اجازه نمی‌دهیم که محصولی آلوده تولید شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار