کارشناس دام و طیور گفت: باید به سمت استفاده از تولیدات شناسنامه‌دار گوشت و مرغ در کشور حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۱۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود رسولی با اشاره به اینکه از سنگدان مرغ و بافت‎های غیرمجاز در گوشت چرخ کرده استفاده می‎شود، گفت: با نمونه‌برداری گونه‌شناسی متوجه شده‌‎ایم که در گوشت چرخ کرده علاوه بر سنگدان مرغ و بافت‌های غیرمجاز آن و همچنین بوفالوهای وارداتی که مجوز واردات آنها فقط برای صنایع تبدیلی صادر شده، استفاده می‌‎شود.

وی با تأکید بر اینکه به صورت مستمر از شرکت‎های زیرمجموعه انجمن نمونه‎برداری می‌شود، تصریح کرد: چنانچه این شرکت‎ها کوچک‌ترین تخلفی داشته باشند محصولات آنها را از سطح فروشگاه‎ها جمع‌آوری می‌کنیم.

رسولی افزود: هر تخلف و تقلبی را در این بخش به سازمان دامپزشکی و مراجع ذی ربط اطلاع می‌دهیم و از مردم هم می‎خواهیم کوچک‎ترین تخلف شرکت‏های بسته‌بندی گوشت و فرآورده‎های دامی را گزارش دهند.

وی با تأکید بر اینکه در اولین فرصت این گزارشات پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که از گوشت‎های شناسنامه‌دار در جامعه استفاده شود، متأسفانه در برخی جاها گوشت چرخ‌کرده با قیمت هر کیلو 14 هزار تومان فروخته می‎شود، این در حالی است که قیمت هر کیلو گوشت حداقل 30 هزار تومان است، بنابراین مشخص است که برای تولید این قبیل گوشت چرخ‌کرده از مواد غیرمجاز استفاده می‎شود.

کارشناس دام و طیور تأکید کرد: رسانه‎ها باید در این زمینه اطلاع‎رسانی لازم را انجام دهند تا دیگر تا حد مصرف گوشت و مرغ بدون شناسنامه در کشور نباشیم.
ارسال نظرات