اعتماد به شبكه های اجتماعی دردسرآفرین شد

ماموران پلیس فتا استان "چهارمحال و بختیاری" دو نفر را كه از طریق شبکه های اجتماعی قصد انتشار تصاویر شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشتند، شناسایی و دستگیر کرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۸۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ " قاسم جعفریان" رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی با بدست اوردن تصاویر شخصی و خصوصی اش قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاكی در اظهارات خود بیان كرد با شخصی در شبكه اجتماعی بی تالك آشنا شدم كه پس از مدتی تعدادی از عكس های شخصی خود را برای وی فرستادم ولی بعد متوجه شدم كه هویتش جعلی است و با بدست آوردن عكس های خصوصی من قصد اخاذی از بنده را دارد و در قبال پاك كردن تصاویر تقاضای سه میلیون ریال وجه را نموده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با تحقیقات و بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهمین شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه تصریح كرد: متهم بیان داشت بنده با ID دخترانه با شاكیه در شبكه اجتماعی بی تالك ارتباط برقرار كردم و پس از مدتی از وی درخواست تبادل عكس های شخصی یكدیگر را نمودیم كه وی تعدادی از عكس های خصوصیش را برای من فرستاد و من هم عكس ها را به برادر خانم خود دادم تا اگر می تواند مبلغی پول از خانم جوان جهت حذف تصاویر دریافت كند.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده كه این جزء خصوصیات فضاهای مجازی است و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمین گردیده و به راحتی به آنان اعتماد و عكس های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می دهند؛ فلذا به شهروندان بویژه خانم ها توصیه می شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نكرده و از به اشتراك گذاری عكس های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار