خبرهای داغ:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان تأکید کرد
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه بانوان رهرو حضرت زینب (ع) باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند، گفت: افزود: دین‌شناسی، دین‌داری و معرفت به دین نخستین ویژگی این راه است.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۵۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
دین‌شناسی و معرف به دین از ویژگی‌های زنان زینبیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام‌ مصطفی رستمی عصر امروز در تجمع بزرگ رهروان زینبی (س) که در میدان امامزاده عبدالله همدان برگزار شد، با اشاره به تشییع شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در روزهای گذشته در شهر همدان و معطر شدن فضای شهر به عطر این شهدا، اظهار داشت: شهادت جوانان مدافع حرم نشان از این دارد که جوانان شیعه برای دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت (ع) سر از پا نمی‌شناسند و آماده جان‌فشانی ‌هستند.

وی بابیان اینکه این تجمع به این معنی است که بانوان و دختران می‌توانند رهروی راه حضرت زینب (س) باشند و به‌ روش و شیوه آن حضرت حرکت کنند، افزود: افرادی بسیاری در کنار اهل‌بیت (ع) بودند اما لیاقت این را نداشتند که همراه واقعی آنان باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با اشاره به آیاتی از قرآن که دو زن کافر که همسران پیامبران زمان خود بودند از جهنمیان شدند، گفت: همسر حضرت نوح، همسر حضرت لوط و نیز پسر حضرت نوح در خانه پیامبران الهی بودند اما با پیام‌آور زمان خود همراه نشدند و از کافران شدند.

رستمی همچنین به همسر فرعون به‌عنوان زنی که باوجود کفر و طاغوت فرعون، زنی مؤمن و بهشتی بود اشاره و عنوان کرد: این نوید و مژده‌ای برای شما است که باوجود گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا و دور بودن از آن اتفاق، رهرو حضرت زینب (س) هستید.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه بانوان رهرو راه حضرت زینب (ع) باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند که این خصوصیات الهام گرفته از خود حضرت است، افزود: دین‌شناسی، دین‌داری و معرفت به دین نخستین ویژگی این راه است، چراکه حضرت زینب (س) به‌گونه‌ای مفسر قرآن و دین‌شناس بود که امام حسین (ع) از او می‌خواست تا در نماز شب‌هایش امام را دعا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با اشاره به حماسه سازی و مجاهد پروری به‌عنوان خصوصیت برجسته دیگر حضرت زینب (ع)، ادامه داد: حضرت زینب (ع) کسی نیست که فرزندان خود را از صحنه نبرد دور کند بلکه آن‌ها را تشویق می‌کند تا حماسه‌ساز باشند و در واقعه کربلا می‌بینیم که همسر زهیر و مادر وهب نیز همین روحیه را دارند و مادران و همسران شهدا نیز ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند.

رستمی ترویج آثار اهل‌بیت (ع) را یکی دیگر از این ویژگی‌ها دانست و اضافه کرد: حضرت زینب (ع) هرگز شکست نخورد و درصحنه کربلا بلافاصله پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش مجلس روضه برپا می‌کند و چنان از فضیلت‌های آن حضرت می‌گوید که نقل‌شده دوست و دشمن می‌گریند.

*به برکت همت زنان جامعه اصلاح می‌شود

وی در ادامه به سخنرانی آن حضرت در مجلس یزید اشاره و عنوان کرد: حضرت زینب (ع) آن‌چنان متکبر و عظیم در مجلس وارد می‌شود که یزید احساس حقارت می‌کند و با وجودی که اسیرشده دشمن را با سخنانش شرمسار می‌کند و یزید را کوچک و حقیر می‌خواند و این حرکت به‌گونه‌ای ادامه پیدا می‌کند که یزید از عمل خویش پشیمان می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان ادامه داد: زنان زینبی نیز در مقابل دشمن متکبر هستند و هرگز تسلیم نمی‌شوند و در اوج حماسه‌آفرینی، اهل سر خم کردن در مقابل خواست دشمن نیستند.

رستمی با تأکید بر اینکه روضه زینبی بر امام حسین (ع) عاشورا را زنده نگه داشت، گفت: بیشترین سختی و مصیبت را بانوان و زنان اهل‌بیت (ع) کشیدند و بار نهضت عاشورا بر دوش آن‌ها بود و با این ‌وجود هرگز تسلیم دشمن نشدند بلکه پاسدار خون شهدای خود بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسالت بانوان این است که هم خود باایمان باشند و هم جامعه را به سمت ایمان سوق دهند، افزود: پیروزی حسینی بدون زنان زینبی امکان‌پذیر نیست و زنان هستند که باید از مردان خود، لقمه حلال، نگاه پاک، غیرت، همت و شرافت در جامعه را بخواهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه به برکت همت زنان جامعه اصلاح می‌شود، ادامه داد: زنان رهرو حضرت زینب (ع) ولایتمدارند و آن‌ها اصلی‌ترین مدافعان ولایت و حامیان رهبرند همان‌گونه که در کربلا حامی امام خویش بودند.

در این مراسم متن میثاق نامه بانوان با حضرت زینب (س) قرائت شد و بانوان همدانی با سردادن شعار «لبیک یا زینب» با مداح مراسم برای عزاداری همراه شدند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات