مدیر شبکه جهانی ولایت:

امروز خطر جلو افتادن از رهبری کم از عقب ماندن نیست/مداحان جا پای رهبری بگذارند

بسیج مداحان: آیت الله حسینی قزوینی گفت: این روزها خطر جلو افتادن از رهبری کمتر از عقب ماندن از رهبری نیست در همین راستا مداحان تلاش کنند در مواضع مختلف پای خود را جای پای رهبری بگذارند.
کد خبر: ۸۵۸۵۳۶۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
به گزارش خبرنگار بسیج مداحان کشور، چند سالی است شیعه انگلیسی مانند دملی چرکین در جامعه اسلامی سر باز کرده است. این طیف منحرف شبکه های ماهواره ای زیادی را به خدمت گرفته است تا به اهداف شوم خود که ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می باشد، برسد. در مقابل این شبکه ها، شبکه جهانی ولایت به پاسداری از شیعه واقعی و وحدت بین مسلمانان فعالیت می کند. در همین راستا گفت وگویی با سید محمد حسینی قزوینیمدیر شبکه جهانی ولایت داشته ایم که در زیر آمده است:

سازمان بسیج مداحان و مداحان بسیجی در ماه محرم و صفر امسال و  مقابله با شیعه انگلیسی چه نقشی می تواند داشته باشد؟

در حال حاضر فقط شیعه انگلیسی مطرح نیست، مقام معظم رهبری دو گروه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را بیان کرده اند که باید با آنها مقابله شود. یعنی ما شیعه انگلیسی را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که این روزها چه کارهایی انجام می دهند. اتفاقاتی که در یمن رخ داد و شهادت شهید شحاته در مصر این نتیجه شیعه انگلیسی است. اتفاقتی که در سوریه و عراق هم رخ می دهد درواقع انتقامی است که از شیعه این دو گروه می گیرند. نماد این دو گروه نیز شبکه اهل بیت و فدک است. این شبکه ها توهین به اهل سنت را شعار خود قرار داده اند.

احترامی که ما به اهل بیت(ع) داریم اهل سنت نسبت به صحابه رسول اکرم(ص) دارند به همین جهت توهین به صحابه پیامبر(ص) توهین به اهل سنت است. این فتنه ها امروزه کاملا روشن است، یکی از کارهایی که می توان در این زمینه انجام داد این است که بگوئیم توهین مزبور در این شبکه ها ارتباطی به قرآن، سنت و اهل بیت(ع) ندارد. در کتاب بحار الانوار جلد 71 صفحه 217، کافی جلد 36 سخنان ائمه در تعامل با اهل سنت را بیان کنیم فتنه های شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بی اثر خواهد شد. 

امسال مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان بر عدم توهین به اهل سنت در سخنرانی هایشان تاکید داشتند، مداحان در ترویج وحدت در عزاداری ها چقدر می توانند نقش داشته باشند؟

باید فتوای تمامی مراجع و در راس آن فتوای رهبری در مورد اهانت به مقدسات اهل سنت که همگی آن را حرام اعلام کرده اند جمع آوری و در جامعه منتشر شود. آوردن فتوای تمامی علما باعث پیروی بیشتر مداحان از این مسئله می شود چراکه همه ذاکرین مقلد رهبری نبوده و مقلد عالم دیگری نیز هستند. درواقع آوردن فتوای همه علما در این زمینه باعث وحدت نظر می شود.

مداحان و هیئات چقدر در استکبار ستیزی می توانند موثر واقع شوند؟

در استکبار ستیزی برای اینکه درست حرکت کنیم نباید از مقام معظم رهبری جلو یا عقب بیفتیم. در حال حاضر در جامعه ما عده ای افراد افراطی در این زمینه از رهبری جلو افتاده اند، خیلی از مطالبی که اینها بیان کرده و منتشر می کنند رهبری بیان نمی کند. بعضی ها نیز بالعکس هستند یعنی با مذاکراتی که صورت گرفته است فکر می کنند از فردا با آمریکا دوست شده و رابطه خواهیم داشت، این افراد نیز منحرف بوده و فقط به فکر منافع خود هستند.

مداحان اهل بیت(ع) در رابطه با استکبار ستیزی برای اینکه درست برخورد کنند باید تمامی فرمایشان رهبری در این زمینه را مورد مطالعه قرار داده و  یک به یک اجرا کرده و به مردم و جوانان انتقال دهند با این روش هیچ گاه نه از رهبری جلو خواهند بود و نه عقب.

شبکه جهانی ولایت برای محرم امسال، بحث همدلی و همزبانی و استکبار ستیزی چه برنامه هایی دارد؟

اولویت ما برای امسال نشر فرهنگ و پیام اهل بیت(ع) است. اینکه امامان چه پیامی برای مردم مسلمان و جهان در این عصر و تمامی عصرها دارند. یکی از بزرگترین رسالت های دیگر شبکه جهانی ولایت شناسایی و پاسخگویی به شبهاتی است که امروزه در دنیای سایبری مطرح می شود. این شبکه ها بینندگانی در سطح جهان داشته و در ذهن جوانان حتی جوانان شیعه تاثیر منفی می گذارند در همین راستا به دنبال این هستیم تا با جواب های کوبنده، کمرشکن و قاطع پیام عاشورایی را به تمامی نسل ها در همه عصرها مخصوصا عصر حاضر بدهیم.

البته بیشتر بینندگان شبکه جهانی ولایت از خارج کشور هستند، کسانی که دسترسی کمی به روحانی و کتاب دارند و تنها نگاه آنها به دریچه شبکه ولایت است به همین دلیل بیشتر به دنبال ترویج فرهنگ و پیام اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات برای این قشر هستیم.

شبکه جهانی ولایت برای مقابله با طیف شیرازی چه برنامه هایی دارد؟

شبکه ولایت نه تنها با طیف شیرازی بلکه با تمامی گروههای منحرف مقابله می کند. امروزه طیف مصطفی طباطبایی، صوفی ها، وهابیت درون شیعی و ... همه طیف های منحرفی هستند که ما با آنها مقابله می کنیم، ولی در این بین باید به گونه ای عمل شود که حرمت مراجع و رهبری شکسته نگردد.

یعنی از رهبری نه  جلو برویم نه عقب بمانیم، رهبری تاکنون در این زمینه یک جمله فرموده اند «تشیعی که از انگلیس و آمریکا می آید به درد ما نمی خورد، تشیع انگلیسی ضرر دارد همانطور که تسنن آمریکایی ضرر دارد» اگر یک روزی رهبری نسبت به طیف شیرازی و ... اظهار نظر کردند مستقیما به میدان خواهیم آمد.

این روزها خطر جلو افتادن از رهبری کمتر از عقب ماندن از رهبری نیست. مداحان تلاش کنند در مواضع مختلف پای خود را جای پای رهبری بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات