رئیس هئیت ارزیابی عملکرد مدیریت های ستادی و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:
رئیس هئیت ارزیابی عملکرد مدیریت های ستادی و استانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری، فناوری جدید و ایجاد صنایع جدید در این استان می تواند این استان را به یک قطب صنعتی و معدنی کشور تبدیل کند و در اقتصاد و صنعت بیش از پیش توسعه یابد.
کد خبر: ۸۵۸۵۳۰۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، بهروز ریاحی در جلسه تشریح فرآیند ارزیابی عملکرد، با اشاره به تهیه و تدوین سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این سند اهداف کمی و کیفی در استانهای مختلف سهم بندی شده است که اهداف و رویکردها تا پایان افق 1400 ساله با توجه به این شرایط جدید نوشته خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان سمنان به جهت نزدیکی به پایتخت کشور گفت: سرمایه گذاری، فناوری جدید و ایجاد صنایع جدید در این استان می تواند این استان را به یک قطب صنعتی و معدنی کشور تبدیل کند و در اقتصاد و صنعت بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس هئیت ارزیابی و عملکرد مدیریت های ستادی و استانی ضمن بیان راه کارهای پیشنهادی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: در هر استان باید یک کمیته عارضه یابی تشکیل شود و سهم هریک از عارضه هایی که در صنعت استان تأثیر گذاشته ارزیابی شود و درکارگروه ستاد تسهیل پیگیری شود.

ریاحی با اشاره به سفر آینده هئیت محترم دولت به استان سمنان اظهار داشت: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان عارضه یابی شوند تا در سفر اخیر مشکلات آنها بررسی و رتق و فتق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه به بیان مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

بهروز اسودی با اشاره به گستره 97 هزار کیلومتر مربعی مساحت استان گفت استان سمنان به لحاظ صنعتی و معدنی از پتانسیل بالایی برخوردار است به طوریکه حدود 2هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و 510 معدن در این استان فعالیت می کنند.

وی با شاره به مصوبه شورای برنامه ریزی استان افزود: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان صنعت، معدن و گردشگری از اولویت های سرمایه گذاری در استان است.

اسودی ضمن بیان گزارش مختصری از مشکلات موجود در بخش صنعت استان گفت از مجموع 66 واحد مشکل دار استان که عارضه یابی شدند بحث رکود صنعت، عدم تأمین مواد از خارج، مطالبات از سایر سازمانها، عدم فروش در بازار داخل ، واردات بی رویه، از مهمترین مشکلات برون کارگاهی و کمبود نقدینگی ، مطالبات کارگری ، بدهی معوق، بالا بودن هزینه های تولید و انباشت محصول از مهمترین مشکلات درون کارگاهی می باشد که در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره رتبه اول استان در وجود مواد معدنی در کشور افزود عدم اکتشافات عمقی، بحث دانش بنیان و عدم فرآوری را از مهمترین مشکلات موجود در بخش معدن ذکر كرد.

بهروز اسودی با بیان اینکه استان سمنان به زودی میزبان دولت تدبیر و امید خواهد بود، اذعان داشت: در سفر هیئت ارزیابی عملکرد مدیریت های ستادی و استانی، طرح ها و پروژه های پیشنهادی استان جهت طرح در سفر هئیت دولت به استان بررسی خواهد شد.

وی جلسه با مدیران هم خانواده صنعت ، معدن و تجارت و جلسه با تشکل ها و انجمن های حرفه ای و تخصصی و همچنین بازدید از شهرک های صنعتی و واحدهای مشکل دار را از دیگر برنامه های سفر این هئیت ارزیابی عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها