خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب و روحانیون شهرستان قاینات گفت: اگر انسان قوه شهوت را کنترل کند؛ عفیف می شود، اگر قوه غضب را کنترل کند؛ شجاع می شود و اگر قوه فکر و عقل را درست کنترل کند؛ با حکمت می شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۳۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام موسوی مسئول بسیج طلاب و روحانیون شهرستان قاینات در جمع عزاداران حسینی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان اظهار کرد: یکی از فضایل امام حسین(ع) و یارانش شجاعت است.

وی عنوان کرد: شجاعت در بیان عامه مردم یعنی خوب جنگیدن و خوب مقابله کردن با دشمن ولی باید دانست که مفهوم شجاعت دارای معانی و مفاهیم والاتر از این است.

موسوی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی به انسان ها سه قوه شهوت، غضب و تعقل عنایت کرده است که اگر این قوا را درست استفاده کنند؛ هدایت می گردند.

وی بیان کرد: اگر انسان قوه شهوت را کنترل کند؛ عفیف می شود، اگر قوه غضب را کنترل کند؛ شجاع می شود و اگر قوه فکر و عقل را درست کنترل کند؛ با حکمت می شود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون شهرستان قاینات با اشاره به معنای شجاعت گفت: شجاع یعنی کسی که قوه غضب خود را کنترل کند.

وی با بیان پنج خصیصه انسانهای شجاع گفت: راستگویی اولین ویژگی این افراد است و انسانهای شجاع در سخت ترین شرایط هم جز حرف راست از زبانشان خارج نمی گردد. امام حسین(ع) و یارانش اینگونه بودند.

موسوی صبوری و بردباری را خصوصیت دیگر افراد شجاع دانست و عنوان کرد: انسانهای شجاع در میدان معرکه صبور و بردبار هستند. شجاعت همراه با مروت، بردباری و جوانمردی است.

وی با بیان اینکه افراد شجاع جز حرف حق نمی زنند افزود: آنان کسانی هستند که در اوج عصبانیت جز حرف حق بر زبان جاری نمی کنند. امام حسین(ع) حتی وقتی که طفل شش ماهه حضرت را روی دستانشان به شهادت رساندند؛ جز حرف حق به زبان نیاوردند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون شهرستان قاینات ادامه داد: افراد شجاع در محیط گناه ، گناه نمی کنند و در اوج قدرت و مسئولیت حاضر نمی شوند به کسی ظلم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در این ایام به فرموده رهبری شعور حسینی پیدا کنیم ما اگر می خواهیم شعار عاشورا را زنده کنیم باید امر به معروف و نهی از منکر را که هدف قیام اباعبدالله الحسین(ع) بود ؛ زنده نگاه داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها