خبرهای داغ:
از مجموعه 500 جانباز شیمیایی استان قزوین، وضعیت سلامتی 94 نفر از جانبازان شیمیایی شدید و متوسط با اجرای طرح پایش سلامت تخصصی، بررسی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۳۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از خبرگزاری ایثار مسعود بخارایی، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین،گفت: جانبازان شیمیایی ریه، پوست و چشم، جمعه، 8 آبان ماه سال جاری، در کلینیک تخصصی بیمارستان بوعلی سینا در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پایش سلامت می‌شوند.


وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 94 نفر از جانبازان شیمیایی شدید و متوسط استان از 5 تا 70 درصد در این پایش سلامت حضور خواهند داشت.


معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در پایش فوق، با حضور 3 متخصص ریه، پوست و چشم، جانبازان به صورت تخصصی معاینه و وضعیت سلامتی آنها بررسی می‌شود.
وی مطلع شدن از وضعیت سلامتی، چکاب کامل و درمان جانبازان شیمیایی را از جمله اهداف اجرای طرح پایش سلامت تخصصی عنوان و بیان کرد: اجرای طرح تحقیقاتی با موضوع تاثیر گازهای شیمیایی بر روی پوست جانبازان شیمیایی و اعطای افزایش درصد جانبازی از اهداف دیگر این طرح است.


بخارایی گفت: در این پایش، هر جانبازی که وضعیت مصدومیتش ناشی از گازهای شیمیایی، شدت پیدا کرده با تائید متخصصان، به آنها افزایش درصد جانبازی اعطا خواهد شد.


این مسئول با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح پایش سلامت، جانبازان شیمیایی باید نزد پزشک عمومی رفته تا فرم پایش سلامت برای آنها پر شود، گفت: در این فرم اطلاعات سلامتی فردی، از جمله بیماری‌های مرتبط و غیرمربوط به مجروحیت و داروهایی که جانباز استفاده می‌کند، اخذ می‌شود تا با قرار دادن این فرم در پرونده جانبازان، اطلاعات کاملی از وضعیت سلامت عمومی فردی در اختیار متخصصان قرار بگیرد.


وی افزود: همچنین جانبازان شیمیایی باید تست ریه جدید انجام بدهند که در تسهیل انجام این تست، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، هماهنگی‌های لازم را با دکتر زحل، فوق متخصص ریه انجام داده تا آنها نزد ایشان رفته و براحتی تست بدهند.


بخارایی با بیان اینکه انجام این پیش مقدمات موجب می‌شود تا پایش سلامت جانبازان شیمیایی در روز مقرر تسهیل یابد، افزود: جانبازان شیمیایی باید مدارک خود را تا سه‌شنبه، 5 آبان ماه سال جاری به بنیاد شهید وامور ایثارگران ارائه دهند تا پرونده‌ی آنها برای انجام مراحل پایش سلامت تشکیل شود.


وی با اشاره به اینکه جانبازان شیمیایی استان قزوین هر ساله یک بار پایش سلامت تخصصی می‌شوند، گفت: این جانبازان می‌توانند برای پایش سلامت عمومی به هر پزشک عمومی طرف قرارداد بنیاد در هر بازه زمانی مراجعه کنند.


گفتنی است: استان قزوین نزدیک به 500 جانباز شیمیایی دارد که از این آمار، 70 نفر دچار مشکلات ریه، چشم و پوست متوسط تا شدید هستند

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها