خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هماهنگی و انسجام متولیان و دست اندرکاران مربوطه در برگزاری عزاداری امام حسین (ع) در قزوین، عزاداری خوب و منسجمی را در دهه اول ماه محرم رقم زد.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۸۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ حسین صلح جو رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با جلسه مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی استان (ناجا)، سازمان تبلیغات اسلامی و هیأتهای مذهبی اظهار داشت: در این جلسه، دستگاهها و نهادهای عضو، ضمن برشماری وظایف و مأموریتهای خود، هماهنگی لازم را برای محرمی شدن شهر و برگزاری عزاداری شایسته ابا عبدالله الحسین به عمل آوردند.

وی در رابطه جلساتی که متولیان مربوطه هماهنگی نهایی و انتقال تجربیات خود به یکدیگر را در دستور کار قرار دادند، گفت: ایجاد بسترها و شرایط لازم برای آشنایی جامعه با اهداف و پیام های قیام امام حسین (ع) از مهمترین تأکیدات این جلسه به شمار می آمد.

این عضو شورا همچنین یکی دیگر از نتایج این جلسه را شناسایی هیأتها و مساجدی برشمرد که در زمینه رعایت حقوق شهروندی و همکاری با تلاشگران و زحمتکشانی که برای دست یابی به یک شهر ایده آل و متأثر از فرهنگ عاشورایی تلاش می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اضافه کرد: "همیاران محرم" افراد علاقه مندی هستند که در دهه اول محرم برای برگزاری عزاداری شایسته امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان تلاش خوبی دارند و متولیان برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا می توانند از این افراد علاقه مند مشارکت و همراهی جویند.

وی گفت: همیاران محرم در ساماندهی مسیرهای عزاداری و هدایت شهروندان نقش مهمی را ایفا نمودند و آنان را به رعایت حق الناس (که بخشی از آن به عدم ریختن زباله در شهر، توجه به نظافت محیط و رعایت نکات بهداشتی در زمان پخت غذاهای نذری و پخش آن در بین عزاداران حسینی اختصاص دارد)، توصیه نمودند.

این عضو شورا در خاتمه از دیگر تأکیدات اعضای این جلسه را انسجام و نظم در عزاداری ها و تشریح وظایف لازم برای شرکت کنندگان در عزاداری ها و هیأتهای مذهبی اعلام کرد.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها