خبرهای داغ:
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم گفت: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون کشور در دیدار اخیر ایشان با هیئت دولت و استفاده از ظرفیت های دو نهاد انقلابی سپاه و بسیج، متاسفانه دولت فعلی اقدام عملی در این زمینه نداشته است.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۶۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

محسن کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی با بیان این مطلب که نوع نگاه دولت تدبیر و امید به اقتصاد کشور، اقتصادی عاریتی و وارداتی است، اظهار کرد: متأسفانه این دولت با نگاه به بیرون و توجه نکردن به ظرفیت های داخلی کشور، معتقد به حل مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که عدول از اصول انقلاب اسلامی قابل اغماض نیست و انقلاب فلسفه وجودی خودش را از دست می دهد و تا زمانی که ظلم و استکبار در دنیا وجود داشته باشد، استکبار ستیزی نیز ادامه دارد، ابراز کرد: دولت تدبیر و امید در صدد تعامل با کل دنیا است و با برداشتن دشمنی ها که در رأس آن آمریکا مستکبر می باشد می خواهد اقتصاد کشور را بهبود بخشد اما همان طور که حضرت امام خمینی (ره) فرموده ما باید روی پای خودمان بایستیم و باید تکیه به نیروی درونی خود داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم به دستورات مهم رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور اشاره کرد که فرموده اند: "خصومت تمام‌نشدنی آمریکا، ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ایران است که برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حق اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استکبار، ایستادگی در برابر زیاده طلبی و دست‌اندازی به ملت‌های ضعیف، افشای حمایت آمریکا از دیکتاتوری‌های قرون وسطائی و سرکوب ملت‌های مستقل، دفاع بی‌وقفه از ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلم‌های عمده‌ئی را تشکیل می‌دهند که دشمنی رژیم ایالات متحده امریکا را بر ضد جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب ناپذیرکرده است و این دشمنی تا هنگامی که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس کند ادامه خواهد داشت."

وی با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد(ص) مبنی بر اینکه اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر (آيين) خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى‏كند و گامهايتان را استوار مى‏دارد" ادامه داد: با توکل بر خداوند سبحان در جنگ هشت سال دفاع مقدس آیه فوق برای ملت ما عملی گردید و اگر این نگاه که پرچم دار آن مقام عظمای ولایت است توسط دولت عملی گردد و تکنولوژی، دانش بنیان شود و بعداز بومی ساختن صنایع، اقتصاد کشور رو به ترقی و تولیدات نیز بومی میشود.

کمالی خاطرنشان کرد: دشمن برای بر اندازی این نظام از تمامی اهرم ها استفاده کرده است، در ابتدا از اهرم نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن از لحاظ فرهنگی و در حال حاضر نیز از لحاظ اقتصادی، و باید کاملا هوشیار بود و به کشوری مثل امریکا که از همان اوایل انقلاب با این نظام عناد داشته است دلخوش نشد.

وی بهترین سرمایه اقتصادی در داخل کشور را نیروی انسانی متعهد و ارزشی دانست و افزود: مصداق آن نیروهای سپاه و بسیج می باشد که با بذل جان و مال به خاطر آرمان ها و اعتقادشان در راه اسلام جان فشانی میکنند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم در ادامه به بازسازی دوران پس از جنگ توسط سپاه و بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه سپاه با پروژه هایی که در خارج از کشور انجام میدهد نقش عمده ای در کشور های اسلامی ایفا میکند که میتوان به پل سازی، سد سازی، صنایع فولاد و موارد دیگر اشاره نمود و لازم است که دولت از این ظرفیت های سپاه در داخل کشور نیز استفاده کند.

وی با بیان سخنی از سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر این که در کل دنیا چهار کشور هستند که عناصر اقتصادی را در دست دارند که یکی از آن چهار کشوز، ایران اسلامی ماستگفت: این عناصر نیروی انسانی ، سرمایه، موهبت های الهی مانند معادن و دانش کهتماما در کشور ما وجود دارد، هستند.

کمالی تصریح کرد: همان طور که در دستورات مهم رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور آمده است: "گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌ جانبـه‌ی اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شـد. امیـد است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد"، افزود : این موضوع باید فصل الخطاب همه دستگاه ها و سازمان ها قرار گیرد.

وی در پایان بیان کرد : اقتصاد مقاومتی نگاه به آینده دارد و امید بخش است و موجب رشد اقتصاد داخلی کشور میشود و منابع اجرایی اقتصاد مقاومتی در سپاه و بسیج است به شرط آنکه دولت تدبیر و امید نگاه خود را به اقتصاد مقاومتی عملا باز بینی کند و به این باور برسد که ظلم امریکا به این ملت پایان یافتنی نیست.



ارسال نظرات