خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه قم با بیان این‌که یکی از حجاب‌هایی که ما را دچار مشکل می کند حسد است، گفت: گاهی بهترین بندگان خدا را حسد از پا در می‌آورد و به گناه و معصیت می‌کشاند.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۰۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت الاسلام سید رضا محبوبی عضو هیأت علمی دانشگاه قم امشب در مسجد ملاوردیخان قزوین، گفت: شیطان انسان را رها نمی‌کند دل انسان را میلرزاند اگر انسان در حالت معنوی بماند شیطان دست بردار او نیست، شیطان بعد از رانده شدن از درگاه حق تعالی تاکید کرد هر طوری که بتواند بنده های خدا را به گناه می‌کشد جز گروهی که به نام عبد مخلص هستند.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت اخلاص در عمل افزود: عمل خوب، عملی است که رضایت خدا را به دنبال داشته باشد نه اینکه فقط دل انسان را آرام کند، اگر کار برای رضای خدا انجام گیرد دل هم آرام می‌شود، آنهایی که کارهایشان بر اساس اخلاص است با چنگ زدن به دامن مخلصین خود را به مقام اخلاص می رسانند حتی در مجلس امام حسین هم با اخلاص شرکت می کند.

 این کارشناس دینی با بیان اینکه  انسان گاهی متوجه نمیشود که گناه می‌کند ابراز کرد: حضرت علی (ع) می فرماید نزدیک گناهان کوچک هم نشوید از آنها دوری کنید نگاه نکنید چه گناهی انجام می‌دهید صغیره یا کبیره، نگاه کنید در مقابل چه کسی گناه می‌کنید.

 چشمی که برای علی و آل علی گریه می‌کند به نامحرم نگاه نمی‌کند

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: چشمی که برای علی و آل علی گریه می‌کند به نامحرم نگاه نمی‌کند چشم چرانی نمی‌کند یعنی بین مومن و گناه باید فاصله ای از مشرق عالم تا مغرب باشد، خدا ما را این گونه می‌پسندد خدا نمیخواهد وقتی ما به مقام معنوی رسیدیم به راحتی تن به گناه دهیم.

 عضو هیأت علمی دانشگاه قم با بین اینکه بهترین حالت برای انسان هنگامی است که بخواهد از غل و غش دنیا راحت و به خلوت الهی پناه ببرد، اظهار کرد: روایت داریم کسی که چهل روز به خاطر خدا خلوت کند و اخلاص در عمل داشته باشد کلامش و کارش کمتر از کلام نبی نخواهد بود.

 این کارشناس حوزوی ابراز کرد: یکی از چیزهایی که اخلاص را در درون انسان تقویت می‌کند خواندن سوره اخلاص و ذکر یونسیه است که چشمه نور و معرفت را از قلب به زبان انسان جاری خواهد کرد اگر حضرت یونس این ذکر را در شکم نهنگ نمی‌گفت خداوند تا روز قیامت او را در شکم نهنگ نگه می‌داشت.

 حسد بزرگ ترین دشمن ایمان و اخلاص است

وی در دامه افزود: یکی از حجابهایی که ما را دچار مشکل می کند حسد است گاهی بهترین بندگان خدا را حسد از پا در می‌آورد و به گناه و معصیت می‌کشاند حسد انسان را به خاک سیاه می کشاند نخستین قتل که کشته شدن هابیل از سوی ود ریشه در حسادت داشت.

 این کارشناس دینی با اشاره به شخصیت زبیر تصریح کرد: عاقبت بخیری خیلی مهم است زبیر عصای دست پیابر بود هر وقت پبابر به زبیر نگاه می کرد خوشحال می‌شد زبیر صیف الاسلام بود پیامبر فرمود اگر کسی زبیر را بکشد به طور قطع جهنمی خواهد بود زبیر کسی بود که یک روز هم علی(ع) را تنها نمی‌گذاشت؛زبیر حسدی به حضرت علی(ع) پیدا کرد که همین حسد، ایمان زبیر را به آتش کشید.

 حجت الاسلام محبوبی ابراز کرد: علی(ع) می فرمود طرف طلحه نروید چون طلحه بسیار بد اخلاق بود اما به زبیر سر بزنید شاید بتوانید دست او را بگیرید زبیر فرد خوش اخلاقی است آدم آرامی است بروید به زبیر بگویید در مدینه با علی بودی اما در عراق علیه علی هستی، حیف نیست با من دشمن شوی تو پیش از این از دوستان من بودی.

 وی در پایان با اشاره به درمان حسد گفت: حسد با غبطه فرق می کند راه درمان حسد این است که اگر شیطان انسان را نسبت به کسی وسوسه کرد نخست باید به کسی که به او حسادت کرده محبت کند دیگر فرستادن صلوات برمحمد آل محمد است.

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها