خبرهای داغ:
در دنیای امروز صدها بلکه هزاران نوع سبک زندگی مطرح است امام دو نوع سبک زندگی مهم که مد نظر ماست،سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی است.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۴۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کارگاه مهارت آموزی سبک زندگی فردی و سازمانی با حضور استاد محمد گنجی آزاد برگزار گردید.

در این کارگاه گنجی آزاد گفت:در دنیای امروز صدها بلکه هزاران نوع سبک زندگی مطرح است امام دو نوع سبک زندگی مهم که مد نظر ماست،سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی است.

وی بیان کرد:در سبک زندگی اسلامی مبنا بر احترام گذاشتن به دیگران است و باید دیگران را نیز در نظر گرفت یعنی بُعد ایثارگری و از خودگذشتگی مطرح است بدین صورت که در اجتماع،فقط منافع و بُعد حیوانی انسان مطرح نیست بلکه ممکن است در جایی منافع انسان از بین برود تا نفعی به برادر مسلمان برسد و این همان آیه شریفه قرآن است که میفرماید دیگران را بر خود مقدم می دارند هر چند خودشان نیازمندند،اما در غرب و سبک زندگی آمریکایی چنین نیست بلکه منافع شخصی مهم است.

وی بیان نمود:در سبک زندگی اسلامی بر روابط با دیگران تاکید شده است بطوری که می فرمایند حتی اگر کسی با وراد شدن،به شما سلام نکرد جواب او را ندهید یعنی خواسته بفرماید باید روابط گرم و صمیمی باشد و به محض به هم رسیدن با گفتن سلام،ارتباط برقرار شود در حالی که در کشورهای اروپایی معمولأ هر وقت با هم کار دارند با هم ارتباط برقرار کرده و هر گاه کارشان تمام شد دیگر اگر یکدیگر را در خیابان ببینند به هم سلام نمی کنند .

گنجی آزاد گفت:در خانواده اسلامی زن و شوهر و فرزندان با یکدیگر روابط صمیمی دارند،باید به یکدیگر محبت کنند تا این فرهنگ در کودکان نیز نهادینه سازی شود و در روایت داریم هر گاه مرد به زن بگوید دوستت دارم این سخن هیچگاه از دل زن بیرون نمی رود یا می فرمایند هر چقدر مرد زنش را دوست داشته باشد بر ایمانش اضافه می شود.

وی بیان نمود:این چه رابطه ای است بین همسرداری و ایمان،که هر چقدر انسان همسرش را بیشتر دوست بدارد بر ایمانش اضافه می شود و این دلیل بر اهمیت دادن اسلام است بر روابط محبت آمیز بین زن و شوهر و فرزندان.

این استاد دانشگاه گفت:ما باید اخلاق اسلامی را روز به روز بهتر در جامعه پیاده کنیم و مبادا فریب رسانه های غرب را بخوریم و اخلاق غربی را جایگزین فرهنگ اسلامی کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها