راه اندازی موکب قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در عراق

"هر نفر میزبان یک زائر اربعین حسینی" شعار مردم استان در موکب قمربنی هاشم علیه السلام است.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۹۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار چهارمحال و بختیاری، خواستار سهیم شدن مردم استان در میزبانی از زائران اربعین حسینی در موکب قمربنی هاشم (علیه السلام) شدند که در کشور عراق همزمان با اربعین برپا می شود.

متن کامل بیانیه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت راه‌اندازی موکب قمربنی هاشم(علیه السلام) استان در اربعین حسینی و کشور عراق به شرح ذیل منتشر شد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیامبر اعظم (ص): «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لاتبرد ابدا، همانا به‌واسطه شهادت حسین(ع) حرارتی در قلوب مؤمنین ایجاد می‌شود که هرگز به سردی نمی‌گراید»

منشأ این حرارت و عشق حسینی را در سخن مشهور «ان کان دین محمدا لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی» می‌توان یافت که باعث گردیده امام حسین(ع) به خاطر احیای «اسلام ناب محمدی»، ذبح عظیم تاریخ گردد.

و اینک نیز در حساس‌ترین پیچ تاریخی این خون حسین بن علی(ع) است که در رگ آزاده خواهان و مسلمانان به جوش درآمده و بزرگ‌ترین اجتماع بشری در اربعین حسینی را، درنهایت صلح و محبت و مودت و انسانیت و آزاده خواهی پدید آورده است.

راهپیمایی و زیارت اربعین، نشان مؤمنین، جلوه‌گر عظمت اجتماعی مسلمین و میعادگاهی برای «تشکیل تمدن اسلامی» و نشانی از عزم ملی و حضور حماسی مردم شریف ایران اسلامی و جهانی است.

از طرف دیگر یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مردم استان چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ بعد از اسلام، مزین بودن به مدال عاشقی و خادمی اهل‌بیت عصمت و طهارت می‌باشد که این افتخاری است ماندگار و مانا.

و اینک که با همت و تلاش گسترده مسئولین استان و جمعی از عشاق و خدمتگزاران حسینی و هم استانی‌های عزیزمان، زمینه حضور و خدمت‌رسانی مردم شریف استان در راهپیمایی اربعین حسینی به‌واسطه «موکب قمر بنی‌هاشم(ع)» در مسیر نجف به کربلا برای پذیرایی از زوار حسینی در اربعین به وجود آمده است، برازنده و شایسته مردم این استان است تا با خروشی حسینی و همتی ابوالفضلی در ایام برگزاری اربعین امسال صحنه‌های ماندگاری را خلق کنند و ضمن همکاری با ستاد این برنامه بجاست که با شعار «هر نفر میزبان یک زائر اربعین حسینی» به پیشواز این مراسم نورانی برویم و باهمتی شایان توجه در این همایش بزرگ آیینی مذهبی سهیم شویم. باشد که مورد عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) و امام زمان مان(عج) قرار بگیریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار