خبرهای داغ:
شاعر دفاع مقدس با اشاره به حضور جک استراو، وزیراسبق خارجه انگلیس در شهر شیراز گفت: این حضور درشهر شیراز با سابقه ی فرهنگی هنری بسیار، جای درنگ دارد و این علامت سوال و هشدار فرهنگی هنری است.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۵۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

عبدالرضا قیصری، شاعر دفاع مقدس با اشاره به حضور جک استراو، وزیراسبق خارجه انگلیس در شهر شیراز بیان داشت: فرهنگ ما یک فرهنگ غنی است وهمه ما بدنبال معرفی وگسترش این فرهنگ به جهانیان هستیم ولی این جای بسی سوال دارد که چرا این فرد با چهره سیاسی وچرا در این زمان که یادآور حرمت شکنی به عزاداری سیدالشهدا(ع) در سال 88 است و چرا در شهر شیرا ، علامت بزرگی را در ذهن شکل می دهد.

قیصری ضمن بیان این عنوان که موضع کشور انگلیس برای ما شفاف است اضافه داشت: این حضور درشهر شیراز با سابقه ی فرهنگی هنری بسیار، جای درنگ دارد و این علامت سوال و هشدار فرهنگی هنری است که در آینده نیز با این ورودها و اهداف آن مواجه ایم.

قیصری افزود: مراقبت از نفوذ این افراد یک تلنگر جدی است و جامعه فرهنگی نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

قیصری با تایید بر اینکه باید با شنیدن هر خبری بایستی پیرامون آن تحقیق وتفحص کرد ابراز داشت: قطعا از اینکه داشته های فرهنگی خود را به جهان معرفی کنیم مانعی وجود ندارد اما باید درگام اول با چشم بصیرت پیش برویم.

قیصری اضافه داشت: باید مراقب و متوجه این مسئله بود که حضور یک چهره سیاسی در مکان های فرهنگی هنری دارای تبعاتی است و نشانگر چه حرکتهایی است که بایستی این تبعات وحرکات را درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه اساسا سوالاتی در خصوص حضور وزیر اسبق خارجه انگلیس در شیراز مطرح است اظهار داشت: این سوال مطرح است که آیا این شروعی است برای ورود شخصیت های دیگر به عرصه فرهنگ ما!؟ آیا این شخصیت علاقمند به فرهنگ ماست یا در پس این حضور اهدافی وجود دارد!؟ تمامی این سوالات وپاسخگویی به آن، مواردی است که باید در پیش چشم مسئولان فرهنگی ما قرار گیرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها