در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، اين مراسم یادواره شهدای کمیجان در محله شهدای این شهر که محل زندگی شهیدان محمد فخارنيا، حسين محمدي، علي‌اصغر كميجاني و علي كميجاني بوده برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۵۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
اين مراسم باحضور خانواده‎های شاهد و ایثارگر، مسئولان شهرستان و درمحله شهداي كميجان برگزار شد.
سرهنگ مجتبي مخلص‎آبادي فرمانده سپاه كميجان در اين مراسم با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان و نسل‌هاي آينده، يادواره شهدا از ابزارهاي این مهم دانست.
علي فخارنيا مداح كميجان درادامه برنامه به نقل از آزادگان شهرستان بيان كرد: محمد فخارنيا ، آزاده شهيد يك روز دراسارت زماني كه بعثي‌هاي جنايتكار به امام و ناموس ايراني اهانت مي‌كنند، سريع ازجا بلند مي‌شود و سيلي محكمي به اهنت کننده بعثي مي‌زند، بعد از آن بعثي‌ها به شدت او را شكنجه مي‌کنند تا جايي كه آب را براي آن سلول ممنوع مي‌كنند و علتش را حركت محمد فخارنيا اعلام مي‌كنند و يك روز درجمع اسرا محمد فخارنيا را با شدت تمام مورد شكنجه قرار دادند.
وی ادامه داد: بعثی‎ها در این روز ضربه‌اي به سر محمد فخارنيا زدند كه رگهای چشمانش پاره شد و با اين حادثه دردناك به شهادت رسيد.
غلامرضا فخارنيا پدر شهيد والامقام محمد فخارنيا درحاشيه اين مراسم ابراز کرد: اعتقاد قلبی من این است که شهدا  نمرده‌اند بلكه آنها زنده و جاويدند.
شهيد محمد فخارنيا سال 45 دركميجان متولد و درسال 69 در اردوگاه عراق به شهادت رسيد، شهيد علي كميجاني سال 44 دركميجان متولد و درسال 65 درمنطقه عملياتي حاج عمران به شهادت رسيد، شهيد علي‎اصغر كميجاني سال 45 دركميجان متولد و درسال 65 درمنطقه عملياتي زبيدات به شهادت رسيد و شهيد حسين محمدي سال 23 دركميجان متولد و درسال 67 درمنطقه عملياتي جنوب شلمچه به شهادت رسيد.
ارسال نظرات