خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج دانش آموزی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، از اعزام 35 هزار دانش آموز دختر به یادمان های دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۴۸۷۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ محسن زرگر گفت: حضور این دختران به عنوان مادران آینده کشور در مناطق عملیاتی و زیارت یادمان های شهدا  تاثیرات معنوی بیشتری روی آنها داشته و تاکید داریم در این اعزام ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: 40 اعزام به غرب کشور پیش بینی شده و تا پایان آبان ادامه می یابد و بعد از آن با سرد تر شدن هوا، اعزام های جنوب را پیگیری می کنیم.  

زرگر گفت: در طول مسیر و در اردوگاهها و زیارتگاه ها برنامه های متنوع فرهنگی اجرا می شود؛ در راهیان نور غرب، دانش آموزان از نقاطی مثل یادمان عملیات مرصاد، قصر شیرین شهر مقاوم با حماسه هایی که در آن ایام در این شهرستان شکل گرفت بازدید می کنند.  

وی از منطقه بازی دراز به عنوان شلمچه غرب یاد کرد و گفت: مظلومیت شهدای بازی دراز تاثیرات عظیمی بر روی دانش آموزان دارد و از پادگان مقاوم ابوذر به عنوان دوکوهه غرب هم بازدید خواهند داشت. همچنین بازدید از یادمان قراویز که در ارتفاعات   مشرف به شهر سرپل ذهاب است و زیارت آستان مقدس احمد ابن اسحاق(ع) و برنامه های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.  

در خوزستان هم یادمان عملیات فتح المبین، شلمچه، اروند کنار، دوکوهه وهویزه محل شهادت شهید چمران در دهلاویه را زیارت می کنند.

در طول سفر هم روحانی و راوی کاروان پیش بینی شده که این افراد آموزش دیده و توجیه   شده اند و به ابهامات دانش آموزان در خصوص دفاع مقدس پاسخ خواهند داد و دانش آموزان لحظه به لحظه در جریان اتفاقات و عملیات هایی که در طول جنگ رخ داد، قرار گرفته و توجیه می شوند.

برنامه های شبی با شهدا و محافل مختلف فرهنگی در اردوگاه ها پیش بینی شده است و برنامه میثاق با شهدا در پایان اردو برگزار می شود و دختران عهد نامه ای را در پیروی از خط شهدا با هم قرائت می کنند.

ارسال نظرات