مسئول معاونت امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد:
مسئول معاونت امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون برای کمک رسانی به ستاد عتبات عالیات را از اهداف فعالیت این معاونت بیان کرد.
کد خبر: ۸۵۸۴۷۲۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به  نقش تأثیرگذار طلاب و روحانیون در اقشار مختلف مردم اظهار کرد: براساس دستورالعمل ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاونت امور روحانیون این ستاد در استان راه‌اندازی شد.

وی استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون برای کمک رسانی به ستاد عتبات عالیات را از اهداف فعالیت این معاونت بیان کرد.

حجت‌الاسلام جمالی کمک به عتبات عالیات را کمکی خالصانه دانست و یادآور شد: پاداش آن در روز قیامت نمایان می‌شود و کار در عتبات عالیات خالصانه و عاشقانه است.

مسئول معاونت امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به آیه 100 سوره نساء و حدیث پیامبر اسلام(ص) در رابطه با جایگاه حج و حجاج تصریح کرد: حج گذشت از مال، جان، شهوت و زنده کردن یاد خدا است.

حجت‌الاسلام جمالی حج را مانور مسلمین و تسکین دل‌ها عنوان کرد و گفت: حج پاک کردن دل از آلودگی‌ها نظیر قساوت قلب و میقات و میعاد مردم با خداست.

وی حج را بالا رفتن از پله‌های معرفت و پرواز روح به سوی خدا خواند و یادآور شد: حج رمز وحدت و کنار زدن مرزهای جغرافیایی و وصل شدن قطره به اقیانوس سعی، صفا و مروه است.

مسئول معاونت امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان حج را نشانه تسلیم و دنبال محبوب گشتن بیان کرد و افزود: حج همسفر شدن و همسایه شدن با حضرت مهدی(عج) است.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به تعمدی بودن حادثه منا و بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت حج اضافه کرد: نظاره‌گر بودن صحنه، تلاشی نکردن برای نجات حادثه‌دیدگان، عدم رساندن حتی آب در آن دمای 50 درجه، عدم اجازه به تیم‌های پزشکی ایران و دیگر کشورها، عمل نکردن به وظایف خود، کارشکنی در رسیدگی به حال مصدومین، مخفی کردن ابعاد فاجعه منا، پاکسازی آثار جرم، عدم انعکاس فیلم‌های دوربین‌های مداربسته، سیاسی‌کردن حادثه و وضعیت بلاتکلیفی مفقودین از عوامل تعمدی بودن حادثه منا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج آقا صالحی رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان لنگرود که در حادثه منا جانباختن خاطرنشان کرد: ایشان فضائل و تلاش‌های بسیاری در کارنامه درخشان خود دارند.

ارسال نظرات