خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این دو شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۴۷۱۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از گرمسار، حجت الاسلام رضا نفری در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در طول دهه اول محرم الحرام 1437 در شهرستان های گرمسار و آرادان برگزار شد و مورد استقبال عزاداران حسینی و دوستداران اهلبیت(علیهم السلام) قرار گرفت.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی شامل تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، همایش شیرخوارگان حسینی، همایش أحلی من العسل، و سوگواری سالار شهیدان در جوار بقاع متبرکه شهرستان بود که با مشارکت پرشور مردم ولایی و عزاداران حسینی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان های گرمسار و آرادان ادامه داد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین همزمان با ورود کاروان حضرت سید الشهدا(ع) به کربلا و در روز دوم محرم در آستان مقدس امامزاده سلطان شاه نظر(ع) شهرستان آرادان برگزار شد.

وی تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی و همایش أحلی من العسل نیز با شرکت گسترده بانوان و نوجوانان در آستان مقدس امامزاده سلطان شاه نظر(ع) آرادان برگزار شد و در این مراسم برنامه هایی از قبیل سخنرانی، مداحی، قرائت میثاق نامه، و... اجرا شد.

حجت الاسلام نفری خاطرنشان کرد: احیای عزاداری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در کنار کسب معرفت و افزایش بصیرت نسبت به مسائل و اتفاقات جامعه پیرامونی از وظایف همه عزاداران حسینی است که امیدواریم با اجرای این گونه برنامه ها عموم مردم را علت وقوع حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) آشنا کنیم.

وی توزیع کتابچه های بصیرتی فانوس در بین ادارات شهرستان های گرمسار و آرادان را از دیگر برنامه های مجموعه اداره اوقاف گرمسار عنوان کرد و گفت: هدف از توزیع این مجموعه، ترویج فرهنگ عاشورا در سطح جامعه و آشنایی مردم با سیره زندگی حضرت سید الشهدا(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها