رئيس مجمع قشر سازمان بسيج هنرمندان ايلام عنوان كرد:كشورهاي جوامع غربي مي دانند كه هنر بر انديشه افراد به مراتب تاثيرگذاري بيشتر نسبت به ساير فنون خواهد داشت و به همين خاطر از افراد تخصصي و گروههاي هنري حمايت مالي خاصي در طول سال صورت مي گيرد.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۶۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ وحيد اسلامي رئيس مجمع عالي قشر سازمان بسيج هنرمندان ايلام در همايش استاني اين مجمع كه با حضور 50 نفر از مسئولين، هنرمندان و نخبگان هري استان در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگي هنري ارشاد اسلامي ايلام برگزار شد در خصوص فريضه امر به معروف و نهي از منكر به ايراد سخنراني پرداخت.

وي عنوان كرد: اگر گسترده تر به اين فريضه الهي بنگريم، خواهيم ديد كه در كشورهاي جوامع غربي به نحوي از اين مسئله به شيوه هاي مختلف استفاده كرده اند.

وي عنوان كرد: در همه جاي دنيا اگر بخواهيم به صورت تخصصي به اين امر بپردازيم خواهيم ديد كه براي الگو بودن و تاثير گذاري بايد به حدي از تعالي رسيد تا فرد آمر به معروف، بتواند بر افراد ديگر نفوذ كرده و تاثيرگذاري باشد.

اسلامي ابراز داشت: در دهه 1920 گروههايي در جوامع غربي تشكيل شد كه به قضيه امر به معروف پرداختندو آنها معتقد بودند كه فيلمسازان ،سردمداران و كساني كه جامعه را هدايت مي كنند گروههاي هنري هستند .

وي با بيان اينكه در كشور آمريكا سينما بيشترين تاثير را بر روي مخاطبان دنيا دارد عنوان كرد: بيشترين اعتبار كشور آمريكا به سينما و هاليوود اختصاص دارد و كمپاني ها و شركت هاي معتبر هر ساله درصدي از درآمد خود را به سينماي اين كشور اختصاص مي دهند

رئيس مجمع قشر سازمان بسيج هنرمندان ايلام عنوان كرد:كشورهاي جوامع غربي مي دانند كه هنر بر انديشه افراد به مراتب تاثيرگذاري بيشتري نسبت به ساير فنون خواهد داشت و به همين خاطر از افراد تخصصي و گروههاي هنري حمايت مالي خاصي در طول سال صورت مي گيرد.

هنرمند برجسته استان، در ادامه اظهارات خود به دغدغه هاي فرهنگي از ديدگاه مقام معظم رهبري اشاره كرد و ابراز داشت : دغدغه اصلي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) نفوذ فرهنگي دشمن است و ايشان همواره نگران تهاجم فرهنگي دشمنان هستند و اين در حالي است كه متاسفانه بودجه اجرايي توليد فيلمهاي فاخر و ارزشي به افراد متخصص واگذار نمي شود و كارهاي ارزشي توسط گروههاي هنري توليد نمي شود.

وي تصريح كرد:ما بايد همواره به دنبال راهكارهاي اساسي براي ورود هنرمندان به عرصه هاي مختلف هنري باشيم و پديده امر به معروف را از طريق هنر كه تاثيرگذاري آن به مراتب بيشتر از ساير روش هاست بر انديشه فرد وارد نماييم .

فيلمساز برجسته استان، بررسي بودجه ، اعتبار، جايگاه و .. را از جمله مواردي عنوان كرد كه بايد به آن پرداخته شود تا بتوان بر افكار افراد نفوذ داشت.

اسلامي ابراز داشت: سينما، همچون حلقه هاي صالحين مي تواند موثر باشد و اگر بتوان در مدارس زنگ سينما را همچون ساير برنامه ها پيش بيني كرد مي توان از همان دوران تحصيل فرزندان را نسبت به آسيب هاي جامعه و راه هاي برون رفت از آن آشنا نمود.

وي اجراي عمومي تئاتر، برگزاري فليمهاي تاثيرگذار در اماكن عمومي و مدارس و... را كه داراي محتواي ديني و اسلامي باشند را از جمله راهكارهاي برون رفت از آسيب هاي اجتماعي برشمرد.

رئيس مجمع قشر سازمان بسيج هنرمندان ايلام در ادامه به حضور بيش از 50 هنرمند ايراني در سينماي هاليوود اشاره كرد و ابراز داشت :استيون اسپيلبرگ اكثر فيلمهاي زمان دفاع مقدس ايران اسلامي را رصد نموده و با تغييرات و عدم استفاده از شخصيتهاي نامي ايراني از جمله شهيد آويني و... دلاورمرديها و ارزشهاي اسلامي در دوران دفاع مقدس را در فيلمهاي خود جهت تاثير گذاري بر مخاطبان استفاده مي نمايد.

وي در پايان اظهارات خود به ترويج فرهنگ بومي و محلي در صدا و سيما اشاره كرد و عنوان داشت: اگر آداب و رسوم فرهنگ بومي در برنامه هاي صدا و سيما استفاده شود تاثيرگذاري آن بر مخاطب بيشتر خواهد بود.

ارسال نظرات