فرمانده سپاه دشتستان:

حماسه‌آفرینی و شکوه ایران برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است

فرمانده سپاه ناحیه جواد الائمه (ع) دشتستان با بیان اینکه اکنون فرهنگ عاشورای حسینی عالم‌گیر شده است گفت: حماسه‌آفرینی و عزت و شکوه ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است که اینک تمام عالم این فرهنگ را درنوردیده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۵۵۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتستان، نعمت‌الله غلام‌پور در مراسم یادواره شهدای فاریاب دشتستان با گرامیداشت حماسه عاشورای حسینی و با بیان اینکه این فرهنگ حسینی در مردم ولایت‌مدار دشتستان نهادینه شده اظهار داشت: فرهنگ عاشورای حسینی و مکتب سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در مردم ولایت‌مدار دشتستان متبلور است به‌گونه‌ای که این مهم درهشت سال دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نمودار است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان حماسه‌آفرین جنگ تحمیلی با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت چنان اقتداری آفریدند که تا همیشه تاریخ جاودان است.

فرمانده سپاه ناحیه جواد الائمه(ع) دشتستان با بیان اینکه اکنون فرهنگ عاشورای حسینی عالم‌گیر شده خاطرنشان کرد: حماسه‌آفرینی و عزت و شکوه ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است که اینک تمام عالم این فرهنگ را درنوردیده است.

غلام‌پور با بیان اینکه نور عاشورای حسینی با شعله‌ور شدن خیمه زینب(ع) در واقعه عاشورا فروزان یافت گفت: اگر از آتش گرفتن درب خانه حضرت زهرا(س) جلوگیری می‌شد ممکن بود خیمه حضرت زینب(ع) در واقعه عاشورا آتش نگیرد و این شعله فروزان عاشورا فروزان نمی‌شد.

وی با تاکید بر فراگیری درس از قیام عاشورای حسینی افزود: تمام واقعه ائمه اطهار(ع) درس، آموزه، اندرز و پند است که باید از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این اصول را فرا بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) دشتستان تاکید کرد: سوگواران حسینی و دلدادگان مکتب حسین(ع) باید از واقعه عاشورا آموزه‌های لازم فرا بگیرند تا زمینه سعادتمندی خود و جامعه را در دنیا و آخرت فراهم کنند.

در این مراسم پس از عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان، شهدای دشت کربلا، مظلومیت ائمه اطهار (ع) و شهدای هشت سال دفاع مقدس از خانواده شهدای فاریاب دشتستان تجلیل شد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا از دیگر برنامه یادواره شهدای فاریاب دشتستان بود.

ارسال نظرات