با بدرقه مردم شهر چغادک

اولین کاروان نمادین اسرای کربلا با اسب عازم حرم حسینی شدند

مردم ولایتمدار چغادک ضمن برگزاری شام غریبان شهدای دشت کربلا اولین کاروان نمادین اسرای کربلا را با آئینی خاص و سنتی که با نوازندگی گروه موزیک حزن انگیز و علم گردانی همراه بود، بدرقه کردند.
کد خبر: ۸۵۸۴۵۴۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ شب شام غریبان شهدای دشت کربلا دیشب با آئینی خاص در نقاط مختلف شهر چغادک برگزارشد و طی این آیین مردم عاشق اهل بیت و ارداتمندان به ساحت مقدس سید سالارشهیدان امام حسین(ع) اعم از زن و مرد، پیرو جوان با برافروختن شمع‌هایی در فضایی بسیار اندوه ناک همزمان با عاشورای حسینی درغم فراق حسین(ع) و یاران وفادارش به عزاداری پرداختند
.

مردم ضمن برگزاری شام غریبان در جوار موکب‌های عزا ضمن مرثیه سرایی و سینه زنی، کاروان نمادین اسرای کربلا را با آئینی خاص و سنتی که با نوازندگی گروه موزیک حزن انگیز و علم گردانی عزاداران حسینیه زین العابدین(ع) این شهرهمراه بود، بدرقه کردند.

این کاروان پیاده که به همت جلیل شفیعی مسؤول ایستگاه صلواتی ابوالفضل(ع) ساماندهی شده است اولین کاروانی است که با اسب به سمت کربلا حرکت خود را آغاز می‌کند که قرار ست به مدت 45 روز با اسب به کربلا سفر کنند و در طول مسیر نیز به صورت نمادین مظلومیت اسرای دشت کربلا را برای عموم به معرض نمایش درآورند.

در آیین بدرقه کاروان هیات عشاق العباس (ع) گروه موزیک حسینه زین العابدین(ع) که شامل 20 نفر و به همراه حجله گردانی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) این کاروان را تا سراهی چغادک همراهی کردند.

کاروان هیات عشاق العباس در قالب کاروان نمادین اسرای کربلا که شامل 3 اسب و 15 بازیگر درنقش های شمر، حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س)، حضرت زین العابدین(ع) و.. در شهرها و روستاهای مختلف بین مسیر چغادک تا مرز شلمچه به اجرای نمایش حزن انگیز اسرای کربلا می پردازند .

این کاروان از اماکن متبرکه کاظمین، سامرا و نجف نیزعبور می کنند و براساس زمان بندی های انجام شده این سفر از شهر چغادک تا کربلا یکماه بطول می انجامد و کل سفر نیز 45 روز می باشدو طوری برنامه ریزی شده است کمه اربعین حسینی را در کربلا و در جوار مرقد مطر سید سالار شهیدان باشند.

لازم به ذکر است: محل استراحت کاروان پیاده روی کربلا در مسیر های از پیش تعیین شده می باشد که طبق برنامه ریزی به عمل آمده شب اول را در شهر شبانکاره، شب دوم گناوه و سپس وارد خوزستان خواهند شد.

قسمتی دیگر از شهر چغادک هزاره‌های اتباع افغان اهل تشییع نیز در آئین شام غریبان سهیم بودند و با روشن کردن شمع، مرثیه سرایی و زنجیرزنی یاد ابا عبدالله الحسین(ع) را گرامی داشتند.

ارسال نظرات