فرمانده سپاه خاش خبر داد:

اجرای فریضه امر به معروف و تذکر لسانی وظیفه همگانی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش گفت: اجرای فریضه امر به معروف و تذکر لسانی وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۸۵۸۴۵۱۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سرهنگ پاسدار محمد مهرجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید آشنا بود؛ چرا که اگر آشنایی وجود نداشته باشد نمی‌توان آمر یا ناهی بود.

وی افزود: احترام به مردم به اندازه نیاز به اکسیژن حائز اهمیت است و احترام به مردم محبت بین نظام و مردم را تقویت می‌کند و احترام چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست.

سرهنگ مهرجان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر با قضا در ارتباط است، تصریح کرد: مسلم است که امر به معروف و نهی از منکر با موعظه متفاوت است و در کتب اخلاقی و فقهی نیز امر به معروف را از موعظه جدا کردند و امر به معروف و نهی از منکر باید با لسان نرم بیان شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: این دستگاه‌ها نیز باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در بحث امر به معروف بیان کرد: نباید همدیگر را متهم کنیم، بلکه باید با همکاری اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

سرهنگ مهرجان اجرای امر به معروف و تذکر لسانی را امری عمومی برای جامعه دانست و اظهار کرد: نباید این تصور در جامعه به‌وجود آید که چون ستاد احیا وجود دارد دیگران وظیفه‌ای در قبال رفتار و عملکرد مردم در جامعه ندارند و هر شخص باید به اندازه توان خود در این امر مهم سهیم باشد
ارسال نظرات