نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دستور حکیمانه رهبر معظم انقلاب در هدایتگری مساله برجام را بر چشم می نهیم و آحاد ملت به همراه مسئولان آگاهانه و با اقتدار از منافع کشور حراست می کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۵۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اراک افزود: دشمنان هزار چهره دارند و باید هوشیار بود، فریب دسیسه های دشمن را نخورد و لحظه به لحظه در برابر نفوذ بیگانگان با ترفندهای مختلف مراقب بود.
وی ادامه داد: آیندگان و تاریخ، شیوه تدبیر رهبر معظم انقلاب را در مقوله برجام به عنوان یکی از بزرگترین افتخارات ایشان به یادگار خواهد داشت و این مساله هرگز فراموش نمی شود.
امام جمعه اراک عنوان کرد: دولت، تیم ناظر و گروه تعیین شده شورای عالی امنیت ملی باید با تیزهوشی و دقت نظر بالا به صورت مرتب مسائل برجام را رصد کنند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب حکیمانه این جریان را هدایت کردند و ایشان مایه افتخار نظام، شهدا هستند و ارایه هشدارهای لازم و به موقع معظم له نشان از درک وسیع ایشان و شناخت عمیقشان از مسایل جهانی است.
وی اضافه کرد: برجام برای چند سال آینده کشور است و مربوط به زمان کنونی و یک دولت خاص نیست و باید تنها بر اساس چارچوب های تعیین شده رهبر معظم انقلاب به پیش رود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب و خون شهدا سرمایه گران سنگی از نظام است که با بازی های سیاسی ندارد و ناید حراست از خون شهدا سرلوحه امور باشد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: کسانی که سیاسی بازی می کنند باید بدانند که در بین ملت ایران جایگاهی ندارند بنابراین باید دست از رفتارهای نابخردانه بردارند و بدانند همه در یک کشتی نشسته ایم.
وی عنوان کرد: انتخابات پیش رو فصل مهمی از برنامه های کشور است که باید آگاهانه و به بهترین شکل برگزار شود ، آنچه که در انتخابات اهمیت دارد گزینش بهترین خادمان است و دست اندرکاران انتخاباتی نیز باید با نهایت دقت از آرای مردم صیانت کنند و فضا را برای انتخابات حداکثری و سالم مهیا کنند.
وی اظهار کرد: معیار در مدیریت باید شایستگی، کفایت، درایت، لیاقت، صداقت، امنیت و خداترسی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه ها با یادآوری برگزاری باشکوه آیین های عزاداری روز عاشورا در مصلی بیت المقدس اراک ، گفت: مصلی نماد بیعت با رهبری و امت است و پایگاه نظام اسلامی در استان است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: تقویت این خیمه فرهنگی امری واجب و ضروری و تضعیف آن حرام است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره نیاز به آمادگی و مجاهدت دارد و نهادهای فرهنگی باید با همه قوا در صحنه باشند و سهل انگاری از هیچ کس پذیرفته نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دشمنان نظام هرگز آرام نمی نشسنند و هر روز با نیرنگی جدید خود می نمایانند و اظهارات تهدید رئیس ساختگی القاعده در یک نوار برای مقابلع با ایران از جمله آن است.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری فاجعه منا گفت: آل سعود بی کفایتی خود را در حج امسال نشان داد و این رژیم در حمله به یمن با جنایات هولناک روی چنگیز را سفید کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص جنایت های صهیونیست ها نیز گفت: در برابر توطئه ها و وحشیگری های اسرائیل همه مسئولیت داریم و اگر تخلف کنیم گناه بزرگی مرتکب شده ایم.
وی در در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: نهضت عاشورا جبهه حق در برابر باطل، جبهه ایمان و ایثار و جبهه ارزش های متعالی الهی در برابر هواهای نفسانی بود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: حضرت ابوالفضل (ع) یک اسوه حسنه و چراغ روشن برای همگان است و اقشار مختلف جامعه که شعار یا عباس (ع) سر می دهند باید این اسوه را در همه امور زندگی خود الگو قرار دهند.
وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان نیاز به الگوگیری از ائمه اطهار (ع) است و باید در شناسایی اهداف عاشورا بیش از پیش تلاش کردنسل جوان پیام نهضت حسینی را به درستی درک کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: هنر ما باید این باشد که در شرایط حساس کنونی، لبیک گوی حضرت عباس (ع)، امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عالی قدر باشیم.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: نتیجه عزاداری های حسینی باید اخلاص باشد، برکت نهضت عاشورا به دلیل اخلاص و تقوا است.
وی گفت: امام حسین (ع) درس زندگی، جهاد و شهادت به ما آموخت و همه باید از نهضت عاشورا درس بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شهادت سردار همدانی را یادآور شد و افزود: سردار همدانی شاگرد مکتب عاشورایی بود و افتخارش این بود که در راه وطن و برای اسلام شهید شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: آنچه از دنیا برای آخرت می ماند عشق به خدا، امام حسین (ع) و فداکاری در دین است و در عزاداری های امام حسین (ع) باید با رعایت اخلاق و آداب اسلامی از این امام بزرگ درس گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: با طناب هوس جامعه به جایی نمی رسد و باید با اشاعه پیام اصلی عاشورا که به پا داشتن نماز و امر به معروف و نهی از منکر است جامعه را به خوبی و تقوا رساند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: سالگرد واقعه عاشورا فردا تمام می شود اما امام حسین (ع) تمام شدنی نیست، دنیای اسلام هر روز به مقاومت، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارد.
وی افزود: اگر یک لحظه غفلت کنیم دشمنان می توانند هزاران قدم به جلو آیند وجنایت های داعش در بحرین، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان مصداقی از آن است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک به مناسبت های آبان ماه اشاره کرد و گفت: شهادت حاج مصطفی خمینی (ره)، شهادت حسین فهمیده و روز مبارزه با استکبار از مهمترین رویدادهای این ماه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
ارسال نظرات