سردار قاسم زارعی در یادواره شهدای بخش آسفیچ شهرستان بهاباد:
حاج قاسم زارعی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم یادواره شهدای بخش آسفیچ با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت برگرفته از فرهنگ ناب محمدی و نهضت سرخ حسین ابن علی(ع) است گفت: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۱۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از بهاباد: همزمان با تاسوعای حسینی و ایام محرم  یادواره شهدای بخش آسفیچ شهرستان بهاباد با حضور ائمه جمعه بهاباد و شاهدیه معاون فرماندار فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا و بسیجیان و اقشار مختلف مردم در تکیه حضرت ابولفضل علیه السلام بخش آسفیچ شهرستان بهاباد برگزار شد.

در این مراسم معنوی حاج قاسم زارعی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای بخش آسفیچ و شهرستان بهاباد به بازگویی خاطراتی از عملیات های پیروزمندانه رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی پرداخت.

حاج قاسم زارعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.

 وی  با اشاره به اینکه هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم، کم است، افزود: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: شهدا قهرمانانی هستند که با الگو گرفتن از مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) برای دفاع از اسلام و مملکت و ناموس جان خود را نثار کردند.

 وی تصریح کرد: ما صحنه عاشورا را ندیدیم اما شهیدان دیدند و خود تکه تکه شدند در عاشورا بر بدنهای شهدا اسب تاختند، در جبهه های ما بر بدنها تانک تاختند این جوانان و نوجوانان حماسه آفریدند، باید از پیام آنان الگو بگیریم.

زارعی خاطر نشان کرد: شهدا با اخلاص کارهای خود را پیش می‌بردند ولی امروزه اخلاص ما ریا است و اگر بخواهیم در مقابل دشمن همانند شهدا بایستیم باید با اخلاص کامل وارد شویم.

وی شهدا را مظهر قدرت و از مولفه های جدی در برابر جنگ نابرابر دشمن دانست و افزود: در تهاجم فرهنگی امروز دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راهبرد است.

در ادامه این مراسم علیرضا تیموری بخشدار بخش آسفیچ ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم یادواره شهدای بخش آسفیچ و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به بیان ویژگی ها و موقعیت بخش آسفیچ پرداخت و گفت: شهدای والامقام با گذشت جان و مال خود درس بزرگ شجاعت و ایثار به ما یاد دادند و باید با جان و دل ادامه دهنده راه شهدا باشیم و این یک وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه یاد و خاطره شهدای گرانقدر و شهادت در جامعه زنده بماند، افزود: برکات و دستاوردهای بسیار بزرگی در سایه خون شهدای عزیز نصیب کشور شده است که باید قدردان خون شهدا باشیم.

مداحی  نوحه خوانی و سینه زنی و اجرای دکلمه توسط فرزند شهید  از دیگر برنامه جنبی این یادواره بود.

بخش آسفیچ 66 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی نموده است و در فاصله 35 کیلومتری شهرستان بهاباد قرار دارد

 

ارسال نظرات