علی اشرف خانلری
وقوع انفجار در هیئت مهاجرین افغانی؛
خبرگزاری بسیج: بی‌احتیاطی در رعایت اصول ایمنی و نشت گاز باعث انفجار محل عزاداری اتباع افغانی در باقر شهر شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۷۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مسئول آتش‌نشانی شهرداری باقرشهر، اظهار داشت: ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه شب گذشته با اعلام خبر انفجار در یکی از هیئت‌های مهاجرین افغانی زنگ آتش‌نشانی شهرداری باقرشهر به صدا درآمد بلافاصله آتش‌نشانان این ایستگاه به محل اعزام و در کمتر از ۳ دقیقه در محل حاضر شدند.

 ابوالفضل رضایی گفت: با توجه به اینکه این حادثه در زیرزمین یک واحد نوساز و نیمه‌کاره اتفاق افتاده بود با هماهنگی آتش‌نشانی شهرداری باقرشهر اورژانس تهران، ستاد مدیریت بحران شهرداری باقرشهر و شهرستان ری، هلال‌احمر، سر کلانتر شهرستان ری، پلیس راهور و کلانتری باقرشهر در محل حضور یافتند.

وی گفت بلافاصله ۳۴نفر از مصدومان این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های هفتم تیر، شهید مطهری، شهید فیاض بخش، و شهدای یافت‌آباد انتقال داده شدند و با توجه به اینکه احتمال داده می‌شد فردی هنوز در زیر آوار باشد با دستگاه زنده یاب محل بررسی شد و خوشبختانه موردی مشاهده نشد این عملیات در کمتر از ۱۵۰ دقیقه به پایان رسید و پس از ایمن‌سازی محل به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

رضایی گفت خوشبختانه این حادثه درزمانی اتفاق افتاد که هنوز عزاداری شروع نشده بود و جمعیت زیادی حضور نداشتند.

وی از عزاداران خواست در این ایام توجه ویژه‌ای به رعایت اصول ایمنی داشته باشند تا شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

  از نکات قابل‌توجه این حادثه حضور به‌موقع همه نیروهای امدادی، انتظامی، شهردار باقرشهر، رئیس و اعضای شورای شهر، فرماندار شهرستان ری، بخشدار کهریزک، ادارات گاز، برق و سایر مسئولین مرتبط در اولین دقایق این حادثه بود.

 در همین موضوع نیز معاون خدمات شهری شهرداری باقرشهر اظهار داشت: پس‌ازاین حادثه چهار اکیپ برای پیگیری وضعیت مصدومان و مجروحان حادثه تشکیل شد و تا   این لحظه این حادثه فوتی نداشته و تعدادی از مصدومان نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند.

لازم به ذکر است در پایان این حادثه شهردار باقرشهر به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر با حضور در آتش نشانی باقرشهر از حضور به موقع و تلاشهای ایثارگرانه آتش نشانان قدردانی کردند.

 

 

ارسال نظرات