علی اشرف خانلری
معاون هماهنگ کننده سپاه ایلام در یادواره 193 شهید ایل شوهان:
خبرگزاری بسیج: سومین یادواره 193 شهید ایل غیور شوهان، از طوایف بزرگ استان ایلام با حضور جمال شاه کرمی معاون هماهنگ کننده سپاه ایلام و جمع کثیری از ایلامیان در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۷۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شاه کرمی در این همایش با تبیین   وقایع عاشورا به بیان فراز هایی از سخنان امام حسین(ع) اشاره کرد و در ادامه به مقایسه شهدای دوران دفاع مقدس با شهدای واقعه عاشورا پرداخت و گفت: ما نیز در جنگ تحمیلی شهدای زیادی همچون حضرت علی اکبر(ع)، حبیب ابن مظاهر، حر و سایر سرداران سپاه اسلام داشتیم. شهدا به امام حسین(ع) اقتدا کردند و تاج عزت بر سر ما گذاشتند؛ وی افزود: عاشورا درس های فراوانی برای ما همه نسل ها دارد که باید برای جوانان تبیین و جامعه از این منبع ذی قیمت و غنی بهره مند شود.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از شهدا وظیفه ما است چون روح شهید به خدا پیوسته و نزد او روزی می خورد و این ماهستیم که به آنها نیاز داریم نه آنها به ما.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پس از جنگ احد همه خانواده ها برای شهدای خود مراسم برگزار کردند؛ یکی از یاران پیامبر نزد وجود نازنین آن حضرت آمد و دید که ایشان ناراحت هستند، علت را سئوال کرد؛ حضرت فرمود: ناراحتی من برای عمویم حمزه سیدالشهدا است که خانواده اش در مکه است و من ناراحتم که کسی نیست برای او مراسم بگیرد، رسم بود تا وقتی که پیامبر در قید حیات بودند، برای عموی ایشان مراسم بزرگداشت می گرفتند و برای شهادت او می گریستند. بعد از شهادت اباعبدالله، امام حسین(ع) سیدالشهدا لقب گرفتند. وی افزود: ایل شوهان نیز در دوران دفاع مقدس شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کرده است. شهدای عزیزی که از خانواده هایشان دور بودند و در کمال غربت به خاک سپرده شدند. قلاویزان محل عروج کبوترانی بود که مایه افتخار ما و امام زاده های عشق هستند چون راه امام حسین(ع) را طی کردند.

وی با تاکید بر مطالعه وصیت نامه های شهدا تصریح کرد: وصیت نامه های شهدا از عاشورا سرچشمه گرفته و سراسر عبرت است.

امروز همه حرکت های اسلامی در جهان از جمله عراق، سوریه، یمن، بحرین و ... تحت تاثیر گفتمان انقلاب اسلامی ایران که همانا ولایت فقیه است، بروز و ظهور پیدا کرده و در مقابل استکبار به پا خاسته اند. 

شاه کرمی افزود: عاشورا آتشفشان نیمه خاموشی است که هیچوقت خاموش نشده است؛ خیلی ها تلاش می کنند ما را از آرمان های شهدا دور کنند اما امروز اگر حرکتی در گوشه ای از عالم برای مقابله با ظلم صورت می گیرد تحت تاثیر فرهنگ عاشورا  شهدای گرانقدر ما بوده است.

وی با گرامیداشت 193 شهید ایل شوهان، 2000 شهید ایلام و شهدای سایر شهرهای کشور، خاطر نشان کرد: عاشورا خلق شد چون مردم از فضیلت ها فاصله گرفتند، ما نیز اگر به شهیدان مان نپردازیم دچار همان خسرانی خواهیم شد که بعد از پیامبر اتفاق افتاد. عاشورا به لحاظ ظرفیت امام در اوج اعلی است و دفاع مقدس نیز مستندی از واقعه عاشورا است؛ صحنه هایی از غیرت، ایثار و شجاعت همچون عاشورا در دوران دفاع هشت ساله کشورمان صورت گرفت و مردان غیور ایل شوهان خانواده ها را رها کرده از زندگی خود گذشتند و برای دفاع از کشور راهی جبهه ها شدند و عده زیادی از آنها پس از شهادت غریبانه و بدون حضور خانواده هایشان تشییع و به خاک سپرده شدند.

وی با قدردانی از حضور آگاهانه مردم بویژه ایل غیور شوهان ایلام و برگزاری یادواره شهدای طوایف مختلف اظهار داشت: ما به شهیدان نیاز داریم و راه شهدا راه سعادت و رستگاری است.

در ادامه سید ماشاء الله رحیمی از فرماندهان سپاه امیرالمومنین ایلام در زمان جنگ به ذکر خاطراتی از دلاوری ها و ایثار گری های رزمندگان و شهدای ایل شوهان در عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس پرداخت.       

ارسال نظرات